چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حوزه علمیه

حوزه/مسئول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان از بیستم شهریورماه آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: کلاس‌های درس مدارس علمیه استان از بیستم شهریورماه آغاز می‌شود.

وی به وضعیت جذب و پذیرش طلاب جدید در مدارس علمیه استان اشاره کرد و افزود: در این زمینه اکنون حدود 900 نفر در دوره تثبیتی مدارس علمیه خراسان شمالی حضور دارند که این بی‌سابقه است.

مسئول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: دوره تثبیتی با این هدف برگزار می‌شود که علاقه‌مندان به تحصیل در مدارس علمیه با شناخت درست وارد این نهاد شده و از سوی دیگر مسئولان مدارس علمیه هم با طلاب جدید آشنا شوند.

حجت‌الاسلام حسین زاده با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته تعداد طلاب دوره تثبیتی در استان حدود 300 نفر بود، گفت: یکی از دلایل افزایش این تعداد ثبت‌نام خواهران از مقطع سیکل است که آمار را بالا برد؛ به‌گونه‌ای که امیدواریم شمار طلاب استان در سال 96 به مرز 2 هزار نفر برسد.

وی ادامه داد: در آزمون کتبی ورودی به مدارس علمیه خراسان شمالی درمجموع 2 هزار و 350 متقاضی حضور داشتند که از این تعداد هزار و 300 نفر موفق به کسب حدنصاب نمره قبولی در آزمون کتبی شدند.

مسئول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: انتخاب و جذب و پذیرش افراد نخبه و مستعد ازنظر علمی و دارای حسن اخلاقی و معنوی از ملزومات رسالت خطیر روحانیت و طلبگی است؛ ازاین‌رو جذب نخبگان علمی و اخلاقی یکی از رویکردهای اصلی حوزه علمیه خراسان شمالی است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha