پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه البرز و تودیع و معارفه مدیر حوزه استان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه استان البرز، با بیان این که دشمن با استفاده از عوامل داخلی و خارجی، برای کم رنگ کردن ارزش های دینی در جامعه و سکولار کردن حوزه تلاش می کند، گفت: دشمن در صدد بی تفاوت کردن حوزه نسبت به مسائل سیاسی و مهم کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی، پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه استان البرز و تکریم و معارفه مدیر حوزه استان، که در مصلای نماز جمعه کرج برگزار شد، به تشریح الزامات حوزه در تراز انقلاب اسلامی پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به روایتی از امام صادق(علیه السلام) گفت: علما مرزبان جامعه اسلامی و مانع حمله شیاطین به شیعیان ضعیف هستند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت تربیت طلاب انقلابی در حوزه های علمیه، تاکید کرد: حوزه در تراز انقلاب اسلامی باید اندیشه های مسموم و پلید را شناسایی کند و در مقابل اندیشه های مخرب خود را آماده سازد و به نبرد فکری بپردازد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان البرز با اشاره به اهمیت دشمن شناسی و زمان شناسی، گفت: امروزه دشمنان اسلام و انقلاب، با همه ترفندها به قصد ریشه کن کردن ارزش های الهی در جامعه به میدان آمده اند، لذا باید برای مقابله با آنان زمان را شناخت و کار جهادی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی تصریح کرد: امروزه طلاب و اساتید حوزه مدافعان ارزش های اسلام و انقلاب هستند، لذا با توجه به شرایط کنونی کوتاهی و سستی به هیچ عنوان جایز نیست.

امام جمعه کرج با بیان این که دشمن با استفاده از عوامل داخلی و خارجی، برای کم رنگ کردن ارزش های دینی در جامعه و سکولار کردن حوزه تلاش می کند، گفت: دشمن در صدد بی تفاوت کردن حوزه نسبت به مسائل سیاسی و مهم کشور است تا جایی که شاهد هستیم، عکس شهید نواب صفوی را از کتب درسی با شیطنت هرچه تمام حذف می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز، خواستار حضور عالمانه و هدفمند طلاب و روحانیون در فضای مجازی و پاسخ به شبهات شد و افزود: امروزه فضای مجازی به محیطی برای فعالیت دشمنان اسلام و انقلاب تبدیل شده است، لذا طلاب باید حضور جدی و جهادی در این عرصه داشته باشند و جلوی شبهات و بدعت ها را بگیرند و این امر مهم جز با بصیرت زمان شناسی و دشمن شناسی امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با بیان این که حوزه و روحانیت عنصر بصیرت بخشی جامعه است، تاکید کرد: بصیرت داشتن و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در گرو داشتن حوزه انقلابی، پرکار و زمان شناس است و پیشینه علمای سلف چنین چیزی را به ما نشان می دهد، چرا که آنان با جهاد در عرصه های علمی میراث گرانبهایی از کتب و آثار پر برکت را برای ما به یادگار گذاشته اند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از تلاش های مدیر پیشین حوزه استان،  گفت: سفارش مهم و همیشگی این بوده که استان البرز باید چشم انداز داشته باشد و با مکتوب کردن آن و برای تحقق آن در شورای حوزه استان، تلاش کرد. چرا که بدون برنامه و چشم انداز کاری از پیش نمی رود.

وی رعایت نظم و انضباط را در همه کارهای حوزه مهم و اثرگذار دانست و با اشاره به سفارشات ائمه اطهار علیهم السلام به نظم در کارها، اظهار کرد: حوزه در تراز انقلاب اسلامی باید از نظر نظم و انضباط سرآمد باشد و با داشتن برنامه خوب و جامع، طلاب انقلابی و عالمی را تربیت کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با انتقاد از تعطیلات زیاد در حوزه استان البرز، گفت: وضعیت جوی استان قابل مقایسه با استان های محروم نیست، لذا باید تعطیلات حوزه این استان کم شود و در انجام کارهای عقب افتاده تلاش مضاعفی را رقم زد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان البرز در پایان، سال تحصیلی جدید حوزه استان را به نام سال «اخلاق و تبلیغ» نامگذاری کرد و گفت: فصل مقوم حوزه اخلاق و تبلیغ است و بدون این دو عامل مهم حوزه در تراز انقلاب اسلامی شکل نمی گیرد.

در این مراسم با تقدیر از تلاش های حجت الاسلام والمسلمین محمد ابراهیم سلطانی، مدیر پیشین حوزه علمیه استان البرز، حجت الاسلام والمسلمین خوئینی، به عنوان مدیر حوزه استان معرفی شد.

انتهای پیام

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha