جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دومین دوره شیعه شناسی

حوزه/پنجمین دوره تخصصی و علمی بین‌المللی شیعه شناسی از صبح امروز ۳۰ مرداد در دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، پنجمن دوره بین  المللی شیعه شناسی به همت دانشگاه ادیان و مذاهب در قم برگزار شده است و مراسم افتتاح این دوره نیز صبح امروز با حضور اندیشمندانی از کشورهای مختلف در این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، دکتر مهدی صالحی مسئول برگزاری این دوره در سخنانی با معرفی کامل این دوره علمی به معرفی اساتید و حاضران در این دوره پرداخت.

پس از این سخنرانی، اعضای حاضر در این دوره خود را معرفی کردند؛ این اساتید و پژوهشگران ادیان و اسلام پژوهی از کشورهایی چون آمریکا، کانادا، انگلیس، عراق، اسپانیا، ترکیه و.... هستند.

در این دوره یک هفتهای مباحثی مهم‌ترین سرفصل‌های تاریخی و اعتقادی تشیع از جمله تاریخ شکل‌گیری، پیدایش و فرق تشیع، تشیع و ایران معاصر،‌ منابع تفکر شیعی، دکترین مهدویت، امامت، آیینهای عزاداری و سرور، ادعیه و زیارات، اخلاق شیعی، اندیشه سیاسی تشیع،‌ اجتهاد و فتوا، و نیز تشیع و زنان، شیعه و گفت و گو و دکترین سیاسی تشیع مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است این دوره، یک شنبه هفته آینده با برگزاری نشستهای تخصصی و دیدارهای علمی به  پایان خواهد رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha