پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تقی زاده

حوزه/معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از دیدار فعالان ازدواج با امام جمعه تبریز به مناسبت هفته ازدواج خبر داد و گفت: ائمه جمعه در فرهنگ سازی ازدواج آسان و درست، تاثیرگذار و تصمیم ساز هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، امیر تقی زاده معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، ظهر روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برگزار شد،‌ با اشاره به تعداد جمعیت استان آذربایجان شرقی طبق آخرین سرشماری ابراز داشت: نزدیک به چهار میلیون نفر در استان آذربایجان شرقی ساکن هستند که ۵۰ درصد آن را مردان تشکیل می دهند.

وی افزود: ۲۳ درصد جمعیت این استان، جوان هستند که از ۱۵ تا ۲۹ سال سن دارند.

تقی زاده با تشریح برنامه های هفته ازدواج سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) خاطرنشان کرد: فعالان عرصه ازدواج استان در اول شهریورماه با امام جمعه تبریز دیدار می کنند که از همسر شهید مدافع حرم شهید ذاکر نیز تجلیل می شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی ابراز داشت: ائمه جمعه در فرهنگ سازی ازدواج آسان و درست، تاثیرگذار و تصمیم ساز هستند.

تقی زاده همچنین از برگزاری مراسم ازدواج و تجلیل از۴۰ زوج جوان این استان در امامزاده سید حمزه تبریز خبر داد که مهریه آن ها کمتر از ۱۱۴ سکه است.   

وی در ادامه با اشاره به فرهنگ غلط ازدواج دختران کم سن روستایی عنوان کرد: ازدواج دختران روستایی ۱۰ تا ۱۵ ساله در استان آذربایجان شرقی رتبه دوم کشوری را دارد که ببستر آن ها در بخش ها و روستا صورت گرفته که اختلاف سنی آن ها با شوهرانشان به طور میانگین ۱۵ سال است.

تقی زاده ادامه داد: طرح هایی برای آموزش مهارت های زندگی برای آنان را اجرا خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی تاکید کرد: مجمع خیرین ازدواج استان آذربایجان شرقی ثبت شده که به طور رسمی در هفته ازدواج افتتاح می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha