پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید عبدالملک بدرالدین الحوثی

حوزه/ جبهه داخلی یمن این روزها وارد عمیق ترین بحران سیاسی خود در سال های اخیر شده و عربستان قصد دارد با بر هم زدن جبهه داخلی یمن به اهدافی برسد که در جبهه نظامی از دست یابی به آن ناتوان بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از النجم الثاقب، جبهه داخلی یمن این روزها وارد بحرانی سیاسی شده که شاید بتوان آن را عمیق ترین بحران یمن از زمان آغاز تجاوز عربستان به این کشور دانست. البته منظور ما از عمیق ترین بحران این نیست که منجر به درگیری و نزاع شده، اما واقعیت این است که این بحران خود را به شکل بروز اختلافات نشان داده و به دشمنان یمن این فرصت را داده از آن در جهت منافع خود استفاده کنند به ویژه اینکه تمام تلاش های گذشته آنها نیز با شکست روبرو شده و اکنون به این اختلافات داخلی امید زیادی بسته اند.

دشمنان می خواهند جبهه داخلی را بر هم بزنند

از سوی دیگر سخنان سید عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله خطاب به حکما و عقلا نیز پیام روشنی داشت و آن چیزی نبود جز تقویت جبهه مبارزه نظامی با متجاوزان و اهدای سر و جان برای کشور و مردم آن.

وی در جبهه داخلی نیز خواستار مبارزه با فساد و فداکاری برای مردم شد و افزود: دشمنان یمن توطئه جدیدی را برای خروج از بحران و شکست خود طراحی کرده اند و می خواهند به تجاوز خود خاتمه دهند و به جای آن به جبهه داخلی روی بیاورند و یمن را از داخل تجزیه و چند دسته کنند و مردم آن را به مسائل حاشیه ای و درگیری داخلی مشغول کنند.

دامن زدن به اختلافات، توطئه قدیمی عربستان است

همه می دانند که تقویت و تحریک اختلافات برای ایجاد بحران و تجزیه جبهه داخلی، یک توطئه قدیمی عربستان است که نشانه های آن از زمان افول نظامی دشمنان آن هم فقط چند ماه پس از حمله نظامی آنها به یمن آشکار شد یعنی از دو سال و چند ماه پیش عربستان این توطئه خود را آغاز کرده تا بعدها بتواند برخی جریان های داخلی را به تاجران جنگ متهم کند، اما کیست که نداند، انصارالله و نشست ملی و تمام کسانی که در برابر متجاوزان سعودی ایستادند، تاجران جنگ نیستند، بلکه آنها بر اساس مسئولیت انسانی و ملی خود در برابر دشمن متجاوز ایستادند و در نتیجه کسانی که امروز می خواهند این گروه ها و جریان های مردمی یمن را متهم کنند، بزرگ ترین خائنان به یمن و مردم هستند و علاوه بر آن در تمام خون های به ناحق ریخته شده نیز سهیم هستند.

اتحاد جبهه داخلی امری ضروری است

لازمه تحولاتی که ذکر شد این است که تمام گروه های داخلی در جهت تامین منافع کشور متحد شوند به ویژه با توجه به اینکه ما روزهای پایانی تجاوز به یمن را سپری می کنیم و اگر این وحدت ملی مردم نبود ما شاهد پیروی ها و ایستادگی یمن تا به امروز نبودیم و در نتیجه هرگونه درگیری و نزاع سیاسی امروز می تواند آثاری منفی بر اوضاع داخلی یمن داشته باشد و پس از آن دیگر مردم نخواهند توانست کشور را مدیریت کنند و این همان چیزی است که عربستان به دنبال آن است.

اتحاد، منافاتی با مجازات مفسدان اقتصادی ندارد

البته باید گفت که اتحاد و همبستگی به معنای سکوت و سستی در مورد حقوق اقتصادی مردم یمن نیست همان گونه که هیچ کدام از گروه های داخلی نیز در مورد حقوق نظامی مردم یمن کوتاهی نکردند و از این رو در زمینه اقتصاد هم مجازات مفسدان امری لازم است، زیرا مردم یمن رنج و مشقت زیادی را در میدان جنگ متحمل شده اند و اکنون از اوضاع نابسامان اقتصادی رنج می برند و از این رو هر مفسد اقتصادی در کشور شریک واقعی متجاوزان اقتصادی است و باید در ساختن دولت جدید یمن مراقب باشیم غبار فساد از آن زدوده شود.

ما در اینجا قصد نداریم شخص خاصر را به فساد متهم کنیم، اما حرف ما این است که هر کس در فساد دست داشته باشد خائن است و باید طبق قانون و با صرف نظر از گرایش سیاسی وی مجازات شود.

برخی نمایندگان از پشت به یمن خنجر زدند

اما در مورد سفر برخی اعضای پارلمان یمن به عربستان و دیدار آنها با محمد بن سلمان ولی عهد عربستان، این کار آنها خنجر زدن از پشت به یمن است و این گونه نیست که فقط به انصارالله خیانت کرده باشند، بلکه آنها به تمام مردم و به شهدا و مجروحان ضربه زده اند و کسی که از پشت خنجر می زند باید طبق قانون با او برخورد شود. زیرا بن سلمان می خواهد با استفاده از این افراد در سیاست به هدفی برسد که در عرصه نظامی از رسیدن به آن ناتوان بود و سکوت در برابر چنین خیانتی جایز نیست.

تردیدی نیست که اکثریت مردم یمن خواستار امنیت و صلح هستند، اما به گونه ای که خون شهدا نیز حفظ شود پس همه ما باید در برابر توطئه های دشمنان برای بر هم زدن جبهه داخلی یمن هوشیار باشیم و شاید تنها راه برای مبارزه با این توطئه ها وحدت و تقویت جبهه داخلی باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha