چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
طیب صفری

حوزه/ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۵۳۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد سطح استان کرمانشاه فعال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، طیب صفری، پیش از ظهر امروز به مناسب روز جهانی مساجد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر در سطح استان کرمانشاه نزدیک به 1200 مسجد داریم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کارکرد مساجد فراتر از تصور عامه می باشد، گفت: یکی از بخش های مساجد، کانون های فرهنگی و هنری آنها می باشد.

وی با اشاره به اینکه 530 کانون فرهنگی و هنری در مساجد سطح استان فعال هستند، افزود: از این تعداد کانون نزدیک به 325 مرکز در روستاهای استان کرمانشاه قرار دارند.

صفری ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت هایی که در مساجد استان صورت گرفته است، احداث 285 باب کتابخانه می باشد که هم اکنون فعال هستند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه با اشاره به راه اندازی خانه های نور در سطح مساجد استان، گفت: خانه های نور در قالب کانون های فرهنگی، علاوه بر فعالیت های عمومی که کانون انجام می دهد در راستای ترویج و آموزش قرآن نیز فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه های استان کرمانشاه سه کانون فعال داریم، گفت: در حال حاضر 13 کانون مصلی و 5 کانون در ندامتگاه های استان کرمانشاه فعال هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha