شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی اکبر صفری - معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

حوزه/ معاون فرهنگی و امور اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از تهیه ۲۰ هزار بسته تحصیلی برای دانش آموزان بی‌بضاعت استان قبل از آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ علی‌اکبر صفری، پیش از ظهر امروز در همایش «مهر تحصیلی» ضمن تقدیر و تشکر از خیرین و واقفین حاضر در همایش، در خصوص چگونگی برگزاری و هدف این همایش اظهار داشت: همایش مهر تحصیلی در آستانه سال تحصیلی جدید به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شده است.

وی در خصوص طرح مهر تحصیلی افزود: وقتی که دانش‌آموزان در سن پایین از محل وقف صاحب لوازم‌تحریر می‌شوند، طعم شیرین وقف و کار خیر را می‌چشند و در آینده مبلغ وقف خواهند شد.

حجت‌الاسلام صفری تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اجرای درست وقف و کمک‌های خیرین است که کمک به دانش آموزان نیازمند و بی‌بضاعت در قالب طرح مهر تحصیلی برای برآوردن نیازهای اصلی آنان برای آغاز سال تحصیلی جدید که تهیه‌ی لوازم و التحریر است، نیز ازجمله این اهداف به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: امسال با کمک و مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی قریب به 20 هزار بسته تحصیلی تهیه‌ شده است که با کمک اداره کل آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی این بسته‌ها را به دست نیازمندان واقعی خواهیم رساند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با تأکید بر افزایش فرهنگ وقف در جامعه، بیان داشت: نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه از وظایف مهمی است که بر عهده تک‌تک ما نهاده شده است.

وی با دعوت خیرین به انجام اعمال خیرخواهانه گفت: طی سالیان اخیر در سطح استان خراسان شمالی برای دانش آموزان نیازمند و بی‌بضاعت موقوفاتی را در شهرستان‌های شیروان و مانه و سملقان داشتیم اما خوشبختانه در سال 96 تعداد موقوفات افزایش پیداکرده است که یک امر بسیار خداپسندانه و خیرخواهانه است.

حجت‌الاسلام صفری خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان و جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی، باغیرت و  همت خود رشد می‌کنند و امروز با همین تلاشی که در این نهادها انجام می‌شود، شاهد پیشرفت‌های مختلف تحصیلی، فرهنگی، ورزشی و... در بین جامعه هدف هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha