پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حمید ارشاد

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی از برگزاری دوره دانش افزایی اساتید قرآن، رابطین و مسئولین دفاتر قرآن و حدیث مدارس استان خبر داد.

حجت الاسلام حمید ارشاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به برگزاری دوره دانش افزایی اساتید قرآن، رابطین و مسئولین دفاتر قرآن و حدیث حوزه علمیه آذربایجان غربی، اظهار داشت: این دوره دانش افزایی، فردا صبح در محل مدیریت حوزه استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اهداف دوره دانش افزایی اساتید قرآن و رابطین دفاتر قرآن و حدیت بیان داشت: این دوره با هدف تبیین جایگاه قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) در حوزه علمیه، اهتمام هر چه بیشتر به مباحث قرآنی، روایی و دعا در مدارس، انس بخشی قرآنی در بین طلاب، انگیزش اساتید قرآن به جهت اهتمام هرچه بیشتر به مسئله کلام وحی از نظر روانخوانی، روخوانی و تجوید مورد توجه است.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی افزود: آشنایی یا چگونگی تدبر و تفکر در آیات الهی، سازماندهی برنامه های شبی با قرآن و بیان روایات در مدارس علمیه، آموزش نحوه تدریس تخصصی تجوید بصورت روان برای طلاب و همچنین تبیین راه اندازی کلاس های حفظ قرآن کریم از جمله اهداف تعریف شده این دوره است.

حجت الاسلام ارشاد در پایان گفت: بیش از 20 نفر از اساتید قرآن حوزه علمیه در این دوره حضور خواهند داشت که در پایان دوره دانش افزایی، اساتید به ارائه گزارش و بیان فعالیت های قرآن و حدیث خواهند پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha