جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
برندگان مسابقه نقاشی «مقاومت اسلامی» در دمشق

حوزه/ رایزن فرهنگی ایران در سوریه گفت: باید بدانیم مقاومت منظومه ای کامل است که در همه زمینه‌های زندگی اجتماعی وجود دارد و ما با تربیت کودکان خود در چنین مدرسه‌ای نسبت به آینده جوامع خود اطمینان یافته و آسوده خاطر خواهیم شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، همزمان با برگزاري هفته فیلم کودک سوریه و ایران که سال گذشته توسط رایزنی فرهنگی كشورمان در دمشق و با همکاری دفتر نمایندگی منطقه‌ای «آی فیلم» در سینما الکندی دمشق برگزار شد، فراخوان یک مسابقه نقاشی برای کودکان با موضوع مقاومت اسلامی از سوی رایزنی فرهنگی ايران اعلام شد. طی چند ماه گذشته و پس از جمع‌آوری نقاشی‌های کودکان شرکت‌کننده در اين مسابقه، هیأت داوری متشکل از عبدالمعطی ابوزید، رئیس اتحادیه هنرمندان فلسطینی در سوریه و لبیب صندوق، مسئول بخش هنری رایزنی فرهنگی ايران، آثار ارسالي بررسی و برترين آثار در دو رده کودکان و نوجوانان را انتخاب كردند.

بر اين اساس و طی برنامه ویژه‌ای در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی ايران در سوريه، با حضور شركت‌كنندگان و خانواده‌های آنان، نتایج اين مسابقه اعلام و هدایای نفرات برتر اهدا شد.

در آغاز اين مراسم، ابوالفضل صالحی‌نیا، رایزن فرهنگی كشورمان طی سخنان کوتاهی كودكان حاضر در اين مراسم را امیدهای آینده جامعه معرفي كرد و گفت: اين كودكان و نوجوانان سکان امور سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و ... جامعه را در دست خواهند گرفت؛ بنابراين چگونگی تربیت آنان چشم‌انداز جامعه را برای ما ترسیم خواهد کرد.

رایزن فرهنگی كشورمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کودکانی که در این برنامه حاضرند با مشارکت خود در مسابقه و با نقاشی‌هایی که کشیده‌اند، نشان داده‌اند كه با فرهنگ مقاومت تربیت شده‌اند و به مدرسه مقاومت ایمان دارند.

وی افزود: باید بدانیم مقاومت یک منظومه کامل و متکامل است و محدود به جنبه نظامی نمی‌شود. مقاومت در همه زمینه‌های زندگی اجتماعی وجود دارد. مقاومت فرهنگی، مقاومت علمی، مقاومت سیاسی و ... با تربیت کودکان در چنین مدرسه‌ای نسبت به آینده جوامع خود اطمینان یافته و آسوده خاطر خواهیم شد.

سپس عبدالمعطی ابوزید، رئیس اتحادیه هنرمندان فلسطینی در سوریه و عضو هيأت داوران اين مسابقه، گزارشی از نحوه داوری و انتخاب آثار برتر ارايه داد. وي گفت: نقاشی‌ها بیانگر احساس درونی کودکان و نگاه آنان به مقاومت از زوایای گوناگون است. استعداد این کودکان را باید در چنین فضایی پروراند و اجازه داد توانمندی‌هایشان را پرورش دهند و نسل مقاوم مسلح به فرهنگ و هنر و دانش تحویل جامعه داد.

در پایان با اعلام اسامی برندگان، جوایز آنان و هدایای یادبود شرکت‌کنندگان در مسابقه توسط رایزن فرهنگی كشورمان و ريیس اتحادیه هنرمندان فلسطینی در سوریه اعطا شد.

برندگان مسابقه نقاشی «مقاومت اسلامی» در دمشق

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha