چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدیر حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلاو المسلمین طاهری، تقویت تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه را یکی از ارکان مهم تحول در حوزه دانست و تصریح کرد: اگر به دنبال یک تحول واقعی و اثربخش در همه بخش های حوزه هستیم باید پژوهش و تحقیق را محور برنامه های مدارس قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران، امروز در سومین کارگاه آموزشی دانش افزایی پژوهش اساتید حوزه علمیه استان در ساری، تحقیق و پژوهش و ضرورت گسترش آن در مدارس علمیه را یکی از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و مدیریت حوزه عنوان کرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که از آغاز تشکیل حوزه‌های علمیه تاکنون در هیچ برهه‌ای از تاریخ، آموزش در حوزه‌های علوم اسلامی، از تحقیق و پژوهش جدا نبوده است، ادامه داد: پژوهش زیربنای همه علوم است و بدون پژوهش اهداف مورد نظر محقق نخواهد شد.

وی با بیان این که امروز اساتید حوزه های علمیه رسالت سنگین تربیت و پرورش شاگردان مکتب امام صادق(ع) و سربازان حضرت ولیعصر(عج) را عهده دار هستند، تصریح کرد: امروز همه ما در تربیت سربازان حضرت ولیعصر(عج) رسالت سنگینی بر عهده داریم و باید از همه ظرفیت های موجود به منظور پرورش طلابی با سواد بهره گیریم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری، تقویت تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه را یکی از ارکان مهم تحول در حوزه دانست و تصریح کرد: اگر به دنبال یک تحول واقعی و اثربخش در همه بخش های حوزه هستیم باید پژوهش و تحقیق را محور برنامه های مدارس قرار دهیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که اساتید حوزه علمیه باید علاوه بر این که علم را آموزش می دهند باید تحقیق و پژوهش را در کنار تدریس دیگر دروس حوزه مورد توجه قرار دهیم، گفت: تحقیق و پژوهش باید به عنوان یک اصل مهم مورد توجه مسؤولان حوزه قرار گیرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که ریشه تحقیق و پژوهش باید در حوزه تقویت شود، گفت: اساتید و مدیران حوزه باید مقوله تحقیق و پژوهش را با برنامه های تشویقی در میان طلاب نهادینه کنند.

وی با اشاره به این که در دنیای امروز پژوهش و تحقیق یکی از شاخص های توسعه یافتگی هر کشوری است، خاطرنشان کرد: عدم توجه به شاخص های پژوهشی در هر بخشی از جامعه به ویژه حوزه های علمیه، موجب عقب ماندگی در مسیر توسعه و تحول خواهد شد.

حجت الاسلاو المسلمین طاهری، تقویت تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه را یکی از ارکان مهم تحول در حوزه دانست و تصریح کرد: اگر به دنبال یک تحول واقعی و اثربخش در همه بخش های حوزه هستیم باید پژوهش و تحقیق را محور برنامه های مدارس علمیه قرار دهیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر تقویت نشاط علمی در حوزه های علمیه با گسترش روحیه پژوهش در میان طلاب، گفت: امروز مدارس علمیه باید تلاش کنند در کنار توجه به مباحث آموزشی پژوهش را نیز به عنوان یک واحد درسی مهم در کنار دیگر واحدهای درسی مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha