شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قرآن کریم

حوزه/مسئول مرکز قرآنی ابن بابویه قم از برگزاری طرح جزء خوانی فراگیر قرآن کریم به صورت روزانه از روز چهارشنبه اول ذی‌الحجه، یکم شهریور در بقعه ابن بابویه قم خبر داد.

حجت الاسلام مرتضی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اعلام این خبر بیان کرد: طرح جزء خوانی قرآن کریم هر سال در ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می شود و ما همیشه این دغدغه را داشته‌ایم که این طرح به‌صورت فراگیر در طول سال برگزار شود و تنها منحصر به این ماه عزیز نباشد.

وی عنوان کرد: طرحی که از قم شروع می‌شود می‌تواند به صورت یک فرهنگ در کل کشور و حتی فراتر از کشور درآید و امیدواریم این طرح نیز به صورت فراگیر در کل کشور اجرا شود.

مسئول مرکز قرآنی ابن بابویه قم گفت: این طرح از ساعت 7 صبح روز چهارشنبه اول ذی‌الحجه، یکم شهریور ماه با حضور حافظان و قاریان قرآن کریم در بقعه مطهر ابن بابویه در خیابان ارم جنب پاساژ ملت آغاز خواهد شد و پس از قرائت یک جزء قرآن و صرف صبحانه برنامه پایان خواهد پذیرفت.

وی ادامه داد: مرکز قرآنی ابن بابویه زیر نظر اوقاف و امور خیریه قرار دارد و هزینه‌های این مراسم نیز با اداره اوقاف خواهد بود.

حجت الاسلام اسماعیلی گفت: مرکز قرانی ابن بابویه با توجه به موقعیت خاص مکانی «نقطه مرکزی شهر و قرب مکانی به حرم کریمه اهل‌بیت(ع)» و حمایت اداره اوقاف و امور خیریه با  اهداف بسترسازی در راستای انس بیشتر کسبه و بازاریان قم با قرآن، آموزش مهارت‌های تلاوت قرآن و تدبر و تفسیر به طلاب و روحانیون، ارتقای سطح کمی و کیفی تلاوت حافظان و قاریان قم و ترویج فرهنگ قرآن و سبک زندگی قرآنی در بین زائران گران‌قدر تأسیس شده است.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha