چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام بطحائیان

حوزه/ حجت الاسلام بطحائیان گفت: شهدایی همچو شهید محسن حججی در اوج جوانی و با معرفتی که داشتند خداوند متعال به آنها و عمر و زندگی شان برکت و منزلت بخشید و سبب تحولی عظیم در جامعه شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام سید سعید بطحائیان، شب گذشته در آستان مقدس امامزاده عبد الله(ع) همدان، در مراسم شهادت امام جواد(ع) با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع)درباره ولادت امام جواد(ع) «هذَا الْمَوْلُودُ الَّذی لَمْ یُولَدْ مُوْلُودٌ اَعْظَمُ بَرَکَةً عَلی شیعَتِنا مِنْهُ»، گفت: امام جواد(ع) با برکت ترین مولود روی زمین است.

استاد حوزه علمیه همدان افزود: از دلایل با برکت بودن امام جواد(ع) این است که امام رضا(ع) فرزند ذکوری برای امامت نداشت و به سبب شبهات فرقه واقفیه، تولد امام جواد(ع) منکران امامت بعد از امام رضا(ع) را سرجای خود نشاند.

حجت الاسلام بطحائیان با اشاره به صفات مومنان خاطرنشان کرد: مومنان همیشه از عمرشان به خوبی استفاده می کنند و به تحقیق خداوند به عمر و زندگی آنها برکت می بخشد.

وی با اشاره به زندگی شهدا تاکید کرد: شهدایی همچون شهید علی چیت سازیان و شهید محسن حججی در اوج جوانی و با معرفتی که داشتند خداوند متعال به آنها و عمر و زندگی شان برکت و منزلت بخشید و همانطور که می بینیم حرکت شهید ححجی سبب تحولی عظیم در جامعه شد.

 استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به امامت امام جواد(ع) در سن کودکی اظهار داشت: امام جواد(ع) با امامت خود در سن کودکی به شیعیان نشان داد که ولایت سن و سال نمی شناسد و علم امام از جانب خداوند متعال است.

وی در ادامه افزود: امام زمان(ع) هم در کودکی به امامت رسید و از زمان پیامبر(ص) احادیثی مبنی بر غیبت ایشان موجود بود، ولی امام جواد(ع) زمینه ساز این مساله شد که امام می تواند در سن کودکی به مقام امامت برسد.

حجت الاسلام بطحائیان در پایان بیان داشت: امام جواد(ع) با علم لدنی خود به نحوی جواب منکران و علمای مخالف را داده که تمامی علمای زمان به این نتیجه رسیده بودند که امام جواد(ع) جانشین برحق امام رضا(ع) است. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha