پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ رسالت ائمه جمعه در امت اسلامی بسیار خطیر و ارزشمند می باشد، چراکه نقش روشنگری، هدایتگری، بصیریت افزایی و آگاهی بخشی امت اسلام را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی شامگاه دوشنبه در دیدار جمعی از علما و ائمه جمعه ایالت های مختلف هندوستان اظهارداشتند: نمازجمعه عبادت اجتماعی بسیار مهمی است وطبق روایت اهل بیت (ع) ائمه جمعه باید در دو خطبه نماز، سیاست جهانی  و رخدادهایی که در دنیا اتفاق می افتد را بداند و برای مردم تشریح، دوستان و دشمنان اسلام و نقشه دشمنان را بشناسد و به بینش تمام تبیین و مردم را بیدار کند.

ایشان افزودند: در قرآن کریم هیچ گروهی به اندازه علما تکریم نشده و هیچ قشری نسبت به این قشر وظیفه سنگین و خطیری بر دوش ندارد، چرا که  افراد شایسته و برجسته باید این رسالت را بردوش بگیرند.

معظم له ادامه دادند: در قرآن کریم هیچ گروهی به اندازه علما تکریم نشده و هیچ گروهی نسبت به این قشر وظیفه سنگین و خطیری بر دوش ندارد، چرا که افراد شایسته و برجسته باید این رسالت را بردوش بگیرند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه سمت نمازجمعه از نظر اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم است، گفتند: تا کسی فقیه و اسلام شناس به تمام معنا نباشد نمی تواند امام جمعه باشد؛ مگر اینکه از طرف فردی که در صدر است مجاز باشد.

این مرجع تقلید اظهارداشتند: امروز انجام وظیفه بسیار مشکل است و ما باید در راستای انجام وظیفه خود با تمام وجود تلاش کنیم، مردم، مسلمانان، محرومان و مظلومان اکنون آگاهی و هوشیاری پیدا کرده و بعد از انقلاب مردم مستکبران را به خوبی شناخته و جنایات آنها نیز برملا شد.

ایشان افزودند: امام راحل نقاب استکبار را کنار زده و چهره شوم و استکباری آنها را برای جهانیان نمایان کرد، فرانسه، انگلستان و آلمان چه کار کردند که مسلمانان عقب نشینی کنند، آنها دیدند دین و علما باعث پیشرفت اسلامی شده است به همین دلیل فرهنگ و سیاست خود را بر ما تحمیل و دین را تهی کردند و باعث شدند علما از صحنه خارج شده و سالها میدان دار شدند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه دادند: امروز مردم باید بدانند تمام این عقب ماندگی و انحطاط ها از طرف استکبار بوده است لذا ما باید منسجم باشیم. دشمنان حکومت را از ما گرفتند درحالیکه اسلام حکومت و هدایت را به علما داده است.

معظم له یادآورشدند: ما فقه خود را از خداوند گرفتیم ، خداوند اولین کسی را خلق کرده رهبر است و آخرین کسی که قبض روح می شود نیز رهبر است و اگر دو نفر زنده بمانند یکی از آنها رهبر است.

این مرجع تقلید جهان تشیع بیان داشتند: دشمنان از راه های مختلف دنبال اختلاف افکنی هستند، دشمنان با حضور در عربستان با وهابیت رقص شمشیر انجام داده و عربستان هم صهیونیست ها را حمایت می کنند.

معظم له گفتند: آنها داعش را طوری تربیت کردند که کشتن مسلمانان را واجب بدانند و ایران هراسی و شیعه هراسی را ترویج کرده و حمایت می کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه عزت اسلام در جهاد و شهادت است، ابراز داشتند: تا مسلمانان مجاهد نباشند نمی توانند خود را نجات دهند، اسلام در سایه جهاد، عزت پیدا می کند.

ایشان تصریح کردند: اینکه هندوستان با اسرائیل رابطه برقرار می کند، این باعث تاسف است. باید فریاد بزنید، اسلام همیشه فریادگر می خواهد، گاندی شما با وجودی که مسلمان نبود جهاد کرده و استقلال هندوستان را رقم زد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha