پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
استاد رشاد و حجت الاسلام همتی

حوزه/ استاد رشاد طی حکمی حجت الاسلام و السملمین همتی را به مدت سه سال، به عنوان مدیر مؤسسه آموزش عالي حوزوي امام رضا(علیه‌السلام) منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، متن حکم استاد علی اکبر رشاد به شرح ذیل است:

 جناب حجت الإسلام حیدر همتی - دامت افاضاته.

نظر به صلاحیت‌های فکری، اخلاقي و مدیریتی جناب عالي، به موجب اين حكم، به مدت سه سال، به عنوان مدیر مؤسسه ي آموزش عالي حوزوي امام رضا(ع) منصوب مي شويد. اهداف راهبردي مؤسسه در دو عرصه‌ی «تربیت نیرو» و «تولید معرفت» عبارتند از:

یک) تربيت فضلای «مجتهد » «متخصص» و داراي صلاحيت هاي علمی و مهارتي لازم در زمينه‌ي «فقه نظام ساز» (فقه حکومت) و «علوم انساني»، در جهت رفع نیازهای نظام اسلامي.

دو) ایجاد پيوند منطقي و هم افزایانه‌ی معرفتي - کارکردی ميان دو عرصه‌ی فقه و علوم انساني، و توليد معرفت (نظريه پردازي و نظام سازي) در زمينه ي فقه حكومت و علوم انساني اسلامي، با التزام به سه خصیصه‌ی: «انضباط اجتهادي» طبق سنت علمی سلف صالح، «كاربست خودآگاهانه‌ی الگوريتم اجتهاد» و «روزآمدی و کارآمدي».

رجاء واثق دارم در پرتو الطاف سبحاني و در سايه‌ي عنايات ولائی حجت حاضر حق (عج) وتوجهات خاصه‌ی حضرت ثامن الحجج (ع) و با صرف وقت، نظم، برنامه‌ریزی و تدبير توأم با توكّل و توسّل، به نحو احسن از عهده‌ي اين مسئوليت خطير برخواهيد آمد.

وظايف عمده‌ی مدیر مؤسسه عبارتند از:

1. تهيه و پیشنهاد سند چشم انداز و تدوين برنامه هاي كوتاه مدت و دوره‌ای مؤسسه (در قالب برنامه‌های پنجساله)، در چارچوب سیاستها و مقررات ابلاغی شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه‌ی کشور و اسناد بالادستی حوزه‌ی علمیّه‌ی امام رضا(ع)، و پیگیری تحقق آنها پس از تصویب.

2. تنظیم و پیشنهاد سازِکارهای اجرائی برنامه های مصوب و پیگیری اجرای آنها پس از تایید.

3. برنامه‌ریزی و پیگیری امور جذب، آزمون، گزینش، پذیرش داوطلبان در چارچوب مقررات و برنامه‌های مصوّب، و نیز مدیریت امور آموزشی - پژوهشی، و سنجش پیشرفت همه جانبه‌ی دانش‌پژوهان با کاربست روش‌های آموزشی و سنجشی مقرر در کتابچه‌ی طرح فقه تحصصی نظام‌ساز.

4. شناسايي، جذب و به کارگماری استادان واجد صلاحيت‌های لازم براي اجراي برنامه هاي مؤسسه، در چارچوب مقررات و برنامه‌های مصوّب.

 5. اهتمام به ارتقای معنویت و حسن خلق دانش‌پژوهان و نظارت بر تلاش علمی آنان، ثبت و ضبط منظم سوابق و مدارک مربوط در پرونده‌ی علمی آموزشی هر کدام، و كاركردسنجي منظم و متناوب مدرسان همکار.

6. برگزاری نشست‌های علمی - فکری، کرسی‌های آزاداندیشی و ترویجی، هم‌اندیشی‌ها و همایش‌های علمی مناسب، در جهت تحقق اهداف و برنامه‌های مؤسسه و تاثیرگذاری بر فضای فکری حوزه‌ی تهران.

7. حضور منظم و مؤثر در شوراها و مجامع کارشناسی و تصمیم‌گیر حوزه‌ی علمیه امام رضا(ع)، تهیه‌ی دستور و اعلام جلسات هيأت امناء و شورای علمی مؤسسه، ثبت و پيگيري مصوبات آنها.

8. بررسی و تدبير پيوسته جهت روزآمدسازي برنامه‌ها و فعاليت هاي مؤسسه، و ارائه ي راهكارهاي مناسب براي توسعه و ارتقاي آن‌ها.

9. برقراری ارتباط فعال با مصادر امور، به‌ویژه واحدهای مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه‌ی کشور و مدیریت استان، وپیگری امور جاری، حقوقی و اداری مؤسسه و مسائل استادان و دانش‌پژوهان.

10. تهیه‌ی گزارش‌های دوره‌ای و نوبه‌ای از پيشرفت برنامه ها و جریان فعالیت هاي مؤسسه، جهت ارائه به مبادی امور و انعکاس رسانه‌ای.

اهتمام مضاعف به پيگيري رهنمودهاي راهبردی رهبر فرهيخته ي انقلاب اسلامي(دام ظله)، نظرات شریف مراجع عظام تقلید(ادام الله ظلّهم) خاصه در باب تحول و ارتقای نظام آموزشی حوزه، همچنین برنامه‌ریزی و تدبیر پیوسته برای تحقق همه جانبه‌ی نظام علمی آموزشی پرورش‌مآل در مؤسسه، مورد توصيه‌ي اكيد حقير است.

فرصت را مغتنم شمرده، از مساعی و خدمات ارزنده‌ی جناب حجت الاسلام هادی افخمی در دوره‌ی تصدی مدیریت مؤسسه، صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.

وفّقهما اللّهُـمّ وإيّاي لِماتحبُ وتَرضي ولاتجعلـنا مِن الّـذين يَحسبون أنّهم يُحسنون صُنعاً، وإهدِنا إلي السّداد والرَّشاد، فإنّك خيرُ موفِّق وهـاد.

                                                                                                                                                                                                                                           علي اكبر رشـاد

                                                                                                                                                                                                                                  رئیس موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)

313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha