شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مومن نسب

حوزه/ روح الله مومن نسب گفت: علی رغم حساسیت و اهمیت فضای مجازی، دستورات ۴۰ گانه مهم رهبر معظم انقلاب به شورای عالی فضای مجازی اجرا نشده است، طبق یک بررسی و پژوهش بالغ بر ۲۸۰۰ مسئله در بخش فضای مجازی وجود دارد که هنوز روی آنها کاری انجام نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، روح الله مومن نسب، شامگاه گذشته در جمع اساتید بسیجی حوزه علمیه اصفهان پیرامون «تهدیدها و فرصت های فضای مجازی»، با اشاره به تاریخچه کامپیوتر در جهان اظهار کرد: کامپیوتر ابتدا برای اهداف نظامی و سپس با تاکید بر مسائل علمی و دانشگاهی درجهان گسترده شد و به نحوی پیش رفته است که امروز حتی طبق اماررسمی بیش از 92 درصد از کاربری اینترنت و کامپیوتر، علمی نیست.

کارشناس رسانه و فضای مجازی با بیان اینکه پس از اینترنت و کامپیوتر فضای امروز در اختیار گوشی های هوشمند است گفت: هوشمندی این گوشی ها به اندازه ای است که حتی مسئول اندروید در جهان ادعا کرده است که با هر کلیک که هر فردی روی موبایل شخصی خود می زند من می توانم بفهمم به چه چیزی می اندیشد، و چه برنامه ای برای آینده اش دارد و درگذشته چه چیزی داشته است.

وی با تاکید براینکه علم تکنولوژی مدیریت استان، یک علم است که در حال توسعه بوده، تصریح کرد: امروز ابزارهایی چون گوشی های موبایل نسل 3 و 4 هوشمند عمل کرده و شخصیت صاحبان خود را به راحتی ارزیابی می کنند.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور افزود: امروز این گوشی های هوشمند به نحوی در بین خانواده ها و جمع های خانوادگی نفوذ کرده اند که حتی بچه های امروز به نوعی غارنشین مدرن شده اند.

وی عنوان کرد: متاسفانه علی رغم حساسیت و اهمیت فضای مجازی، دستورات 40 گانه مهم رهبر معظم انقلاب به شورای عالی فضای مجازی اجرا نشده است، طبق یک بررسی و پژوهش بالغ بر 2800 مسئله در بخش فضای مجازی وجود دارد که هنوز روی آنها کاری انجام نگرفته است.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور ابراز کرد: فضای مجازی حقیقت دارد، فضای مجازی نه در مقابل فضای حقیقی و نه در کنار آن است، بلکه فضای مجازی درون فضای حقیقی واقع شده است.

مومن نسب با انتقاد از عدم نظارت بر فضای مجازی و اینترنت در ایران، گفت: فضای مجازی در غرب مرز و محدوده دارد و بدون نظارت استفاده نمی شود؛ متاسفانه بحث دنیای مجازی، دنیای بدون مرز؛ یک مغالطه ای است که هدف آن سوق دادن ما به بحث جهانی سازی است.

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha