پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری بر لزوم شکل گیری مساجد به شکل قرارگاه و با محوریت روحانیت برای رهایی از چالش های فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی شامگاه دوشنبه در همایش مسجد، قرارگاه مدیریت جامعه اسلامی در تالار همایش‌های بین المللی شهرداری قم گفت: یکی از مسایل مهم فرهنگی در جامعه امروز ما این است که باید به مساجد به چشم قرارگاه نگاه کنیم.

وی افزود: باید با یک حرکت فرهنگی بزرگ مانند قرارگاه قرار دادن مساجد آنها از هر آسیبی ایمن کنیم؛ در واقعراه حفظ نظام و تشیع احیای مساجد و بازگشت مساجد است؛ به جرات می توان گفت که راه حفظ نظام و تداوم آن و حفظ تشیع احیای مساجد است.

این استاد حوزه بر لزوم جدی گرفتن قرارگاه فرهنگی مساجد در شهر مقدس قم اشاره، مساجد باید جایگاه حضور گسترده و مستمر روحانیت باشد؛زمانی که مساجد را رها کردیم چالش‌ها و مشکلات فرهنگی آغاز شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد:راه حل رهایی از چالش های فرهنگی بازگشت به مساجد، با محوریت امام جماعت مساجد است؛ روایات زیادی در رابطه اینکه، ترک نماز جماعت از روی بی‌اعتنایی جایز نیست، وجود دارد و از این دسته روایات‌ برداشت می‌شود که محوریت جامعه اسلامی یک امر حیاتی است.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی تصریح کرد: مساجد نباید دولتی شوند؛  برای اداره مساجد سازوکار وجود دارد ازاین‌رو جنبه مردمی مسجد باید حفظ و باقی بماند؛ اگر مسجد از ولایت جدا شود مانند مساجد آل سعود خواهد شدو مسجد بی ولایت جایگاه فتنه است.

وی گفت: قم پایگاه انقلاب است و دشمن برای شهر مقدس قم برنامه داشته و می‌خواهد این شهر را محور از بین بردن انقلاب قرار دهد؛در این شهر مساجد باید با حضور جوانان به محور امور در شهر مبدل شوند و با هم اندیشی نیز باید آنجا را حفظ کرد.

استاد حوزه بیان کرد: پایش فرهنگی اجتماعی محله و طرح محله مسجد محور بسیار مهم است، زیرا امام جماعت باید امام محله باشد نه‌فقط صرف امام جماعت باشد، از این رو باید امام جماعت محله را مدیریت کند.

وی تصریح کرد: جذاب سازی مساجد، پایش فرهنگی و اجتماعی و تشکیل جلسات هماهنگی بین ائمه جماعات محله می‌تواند سبب از بین رفتن آسیب‌های اجتماعی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha