جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله حبیب الله مهمان نواز

حوزه/نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دین مبین اسلام، مسلمانان را برادر یکدیگر می‌داند و آن‌ها را به صلح و دوستی و محبت به هم سفارش می‌کند، گفت: روح اخوت دینی بر اساس خیرخواهی و مشورت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز شامگاه دوشنبه در دیدار شماری از مسئولان فرهنگی استان، اظهار داشت: روح برادری دینی، خیرخواهی و مشورت و کمک به برادر دینی در عرصه‌های زندگی دینی و دنیایی بوده و شاکله و ساختار سبک زندگی اسلامی بر مشورت بنا شده است.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) نیز مسلمانان را به رحم و مروت نسبت به هم سفارش می‌کند و می‌فرماید، مسلمانان نباید نسبت به هم بغض و کینه و حسادت داشته باشند، چون همه عبد خداوند هستند و عبد خداوند نباید باهم اختلاف داشته باشند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین اعمالی که نزد خداوند متعال بسیار ارزشمند و دارای ثواب عظیمی است، ایجاد شادی و خوشحالی در دل برادر دینی خود و اینکه غم و ناراحتی او را از بین برده و اگر بدهی سنگینی دارد به او کمک کنید.

وی گفت: دین مبین اسلام که کامل‌ترین دین الهی است، مسلمانان را به وحدت، اتحاد، یکدلی و صلح و دوستی بین همدیگر سفارش می‌کند و راه پیروزی در برابر دشمنان و سعادت دنیوی و اخروی آن‌ها را در این اصول بیان می‌کند

آیت‌الله مهمان‌نواز افزود: بازداشتن یکدیگر از گناه به خاطر رضایت خدا، یاری‌رساندن به یکدیگر در مسیر دین خدا و محبت خالصانه و بی غلّ و غش نسبت به یکدیگر از دیگر پایه‌های برادری دینی در جامعه هستند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مشورت و همکاری در اجرای امور مختلف، اظهار داشت: روح برادری دینی خیرخواهی و مشورت و کمک به برادر دینی در عرصه‌های زندگی دینی و دنیایی بوده و شاکله و ساختار سبک زندگی اسلامی بر مشورت بنا شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی گفت: شخصی که به فکر جمع بهایی نمی‌دهد و همواره در جاده زندگی یکه‌تازی می‌کند عاقبت دچار خسارت و زیانباری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دست‌تنها صدا ندارد و تک‌صدایی در جامعه دینی موفقیتی به دنبال نخواهد داشت، افزود: شایسته است فضای مشورت و هم‌فکری در امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی گسترش یابد تا ثمرات آن کام جامعه را شیرین کند.

آیت‌الله مهمان‌نواز اظهار داشت: مسئولیت‌پذیری در ارتباط با دیگران اهمیت فراوانی دارد و یکی از مباحث ذیل آن‌که نقشی کلیدی و تعیین‌کننده در ارتباطات اجتماعی دارد، اخوت و برادری دینی است.

وی با بیان اینکه تقویت روح اخوت و برادری یکی از رسالت‌های دینی و ایمانی مؤمنان است، خاطرنشان کرد: تقویت روح اخوت و برادری، هم‌افزایی در بخش‌های مختلف جامعه را به همراه خواهد داشت و ضروری است نگاه جدی‌تری به این عرصه داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha