جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همسایه خوب

حوزه/ طرح «همسایه خوب» با مشارکت ائمه جماعات، حوزه های علمیه و اهالی مسجد، در شهر تبریز اجرا می شود.

سجاد جعفرزاده، مدیر شبکه «همسایه خوب» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با تشریح این طرح ابراز داشت: «همسایه خوب» شبکه ای است برای مسجدی ها، تا با کمک یکدیگر مساجد را به اصلی ترین مرکز، برای رفع رجوع و کمک به هم مسجدی ها در زمینه های مسکن، اشتغال و ازدواج تبدیل کنند.

وی افزود: این فضا شبکه ای است مردمی که با فرمان «آتش به اختیار» ایجاد و با مرکزیت مسجد نبی اکرم (ص) محله میرداماد تبریز و توسط تنی چند از ائمه جماعات، نمازگزاران و بسیجیان راه اندازی و اداره می گردد و تمام خدمات شبکه برای مسجدیان رایگان است.

مدیر شبکه «همسایه خوب» خاطرنشان کرد: این شبکه روی سایت و شبکه اجتماعی قرار دارد و روی گوشی و تبلت و پی سی قابل نصب است.

وی ادامه داد: در این طرح، افرادی که مقید به رعایت موازین شرعی و اسلامی هستند، به راحتی در انتخاب همسایگان خود می توانند این شرایط را انتخاب کنند، اینکه مثلا همسایگان نمی خواهند از ماهواره استفاده کنند، یا از حیوانات خانگی نگهداری کنند.

مدیر شبکه «همسایه خوب» اضافه کرد: برخی از افراد مسجدی هم تمایل دارند که در خرید و فروش خانه، تخفیف هایی برای افراد مومن و متدین قائل شوند که با این طرح به راحتی این مساله امکان پذیر است چرا که همه افراد عضو در این شبکه، مسجدی هستند.

جعفرزاده در ادامه با اشاره به اینکه امروزه مساجد، تنها به محل اقامه نماز تبدیل شده است، تصریح کرد: در مساجد غیر از اقامه نماز و برپایی مجلس ختم، می تواند اتفاقات مبارک دیگری رقم بخورد که از جمله آن ها اجرای چنین طرح هایی است.

مدیر شبکه «همسایه خوب» با اشاره به اینکه به زودی نمازگزاران مساجد و محلات استان آذربایجان شرقی به طرح «همسایه خوب» خواهند پیوست، عنوان کرد: معاونت فرهنگی حوزه علمیه ولی عصر(عج)، معاونت فرهنگی حوزه علمیه طالبیه، مسجد صاحب الزمان گلگشت، مسجد خاتم الانبیا(ص) ولیعصر جنوبی، مسجد شهدا میدان ساعت، مسجد دو طفلان مسلم محله لاله، مسجد امام جعفر صادق(ع) ولیعصر، مساجد محله ارم، مساجد محله سیلاب، مساجد مارالان، مساجد محله باغمیشه، مساجد محله خیابان شریعتی، مسجد حاج احمد چهارراه منصور و مساجد محله یاغچیان تاکنون به این طرح پیوسته اند.

وی در ادامه از راه اندازی شبکه «کاریابی» و شبکه «رونق کسب و کار مسجدی ها» خبر داد و عنوان کرد: افراد با عضویت در این شبکه ها، رزومه و سابقه خود را در هر رشته و تخصص به اشتراک می گذارند که از این طریق، افراد مسجدی، در صورت نیاز می توانند برای انجام امور خود، از یک متخصص اهل مسجد دعوت به کار کنند.

جعفرزاده در پایان خاطرنشان کرد: البته چند شبکه دیگر نیز در موضوعات دیگر آماده شده که در حال طراحی و تکمیل هستیم، این شبکه ها به هیج نهاد دولتی وابسته نیست و مردمی پیش می رود که از همه مساجد استان دعوت می کنیم در این طرح ها شرکت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha