جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با صدور پیامی به مناسبت آغاز ششمین دوره‌ مسابقات قرآن کریم، ویژه کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از برگزار کنندگان این مسابقات تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، پیام حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس و امام جمعه قم در این مراسم که پیش از ظهر امروز در مرکز آموزش امام خمینی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان قم برگزار شد، بدین شرح می باشد:
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله رب العالمين و صلي الله علي سيدنا محمد و آله الطاهرين ولاسيما بقية الله في ارضه
«إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا» سوره اسرا / آيه 9
قرآن كلام خدا، معجزه جاويد خاتم پيامبران حضرت محمدبن عبداله صلي الله عليه و آله و سلم و كتاب هدايت براي انسان‌هاست.
اعجاز اين كتاب شريف تنها در الفاظ و كلمات آن نيست؛ بلكه اعجاز آن در معارف بلند يعني توحيد، خداشناسي، معرفی اسماء و صفات الهي و انسان‌سازی است.
قرآن عهد خداوند سبحان به سوي بندگان كتاب علم، نور، حكمت، رشد، نجات، سلامت، عدالت و اخلاق مايه وحدت و حيات طيبه است. 
اين هديه عظيم الهي كتاب رهايي انسان از دست طاغوت‌هاي بزرگ و كوچك و آزادي بخشي از چنگال ديو نفس و شيطان است.
قرآن ريسمان مستحكم الهي و مايه نجات انسان از سرگشتگي و تحير و منشاء گسترش نور و معنويت است.
در مكتب حيات‌بخش پيامبر عظيم الشان اسلام، قرآن و عترت دو سرمايه بزرگ و گران‌بها و دو چهره نوراني از يك حقيقت ناب مي‌باشند و سزاوار نيست ميانشان هرگز جدايي افتد.
خدا را شكر مي‌كنيم كه در سايه نظام مقدس جمهوري اسلامي كه بر پايه معارف بلند قرآن و عترت و به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و ایثار شهیدان تشكيل شده است و امروز با هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای دامت برکاته به سوی اهداف بلند آن پیش می‌رود، محافل گوناگون قرآني در سطوح مختلف در سراسر جامعه اسلامي به ويژه مراكز علمي و دانشگاهي برگزار و انوار روح‌افزاي آن، دل‌ها و جان‌هاي مشتاقان را آرامش و نشاط معنوي مي‌بخشد.
بدون ترديد اين محافل و مسابقات و جلسات قرآني با حضور اساتيد، قاریان و حافظان گرامي در تقويت مباني ديني، اعتقادي و اخلاقي جامعه اسلامي و تحکیم بنیان خانواده‌ها به ويژه نسل جوان و شركت كنندگان عزيز موثر خواهد بود. از برگزاركنندگان ششمین دوره‌ مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای،  شوراي فرهنگي سازمان، اساتيد معزز، مدير كل محترم آموزش فني و حرفه‌اي استان قم و همه کارکنان آن سازمان و متسابقين تقدير و براي همگان از درگاه الهی توفيق و سلامت مسئلت مي‌كنم.
خدایا نظام ما، رهبر ما، ملت و دولت ما را در سایه قرآن و عترت حفظ و در فرج امام عصر علیه‌السلام تعجیل فرما.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام و امام جمعه قم
سیدمحمد سعیدی

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha