سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
بانکداری اسلامی

حوزه/ دوره آموزشی «احکام کاربردی بانکداری بدون ربا» ویژه طلاب و مبلغین حوزه‌های علمیه، در مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، دوره آموزشی «احکام کاربردی بانکداری بدون ربا» ویژه طلاب و مبلغین حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، با حضور اساتید برجسته فقه بانک و بورس، در مشهد برگزار می‌شود.

این دوره شهریورماه جاری از سوی مؤسسه آموزش تحقیقات فقه اقتصادی طیبات به صورت ویژه و فشرده در 20 جلسه برگزار می گردد.

آشنایی کاربردی با قانون عملیات بانکداری بدون ربا، آشنایی با شیوه اجرایی معاملات اسلامی در بانکداری بدون ربا، آشنایی با چالش‌های شرعی و اجرایی عملیات بانکداری بدون ربا و توانمند سازی طلاب جهت پاسخگویی به سؤالات مبتلا به در زمینه بانکداری بدون ربا اهداف این دوره آموزشی است.

عناوین سرفصل‌های دوره شامل مباحث اخلاق اقتصادی، ربا شناسی و شرح مبانی فقهی قرار‌دادهای تجهیز و چالش‌های بانکداری نظیر سودهای بانکی، جرایم تأخیر، کارمزد و امثال آن است که به تفصیل ارائه می‌گردد.

تخصیص منابع بانکی یکی از سرفصل‌های آموزشی است که فروش اقساطی،  سلف، اجاره به شرط تملیک، جعاله، مضاربه، مشارکت مدنی، اوراق مشارکت، و ... از جمله این منابع است.

مزایای دوره عبارتند از اعطای گواهینامه پایان دوره به شرکت کنندگان، دعوت از برگزیدگان دوره برای شرکت در دوره تخصصی، دعوت از برگزیدگان دوره برای عضویت و همکاری در گروه تخصصی تبلیغی فقه معاملات و همچنین دعوت از برگزیدگان برتر دوره برای همکاری با مؤسسه در زمینه‌های تدریس، مشاوره و پژوهش.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت نام به سایت اینترنتی مؤسسه طیبات به آدرس www.tyb.ir  مراجعه و یا نام و نام خانوادگی و میزان تحصیلات حوزوی خود را به سامانه پیامکی مؤسسه به شماره 30001363000682  ارسال کنند و یا از ساعت 10 تا 13 با شماره تلفن 02537756752 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/313/28

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha