جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه بوشهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه بوشهر، پویایی جامعه را نتیجه اندیشه های تحرک بخش شهدا دانست و گفت: اگر می خواهیم قدرشناس شهدا باشیم باید مسیر آنها را ادامه داده و در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... به عنوان وظیفه ای مقدس، این راه را تداوم بخشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، امروز در مراسم وداع با شهید گمنام در مصلی جمعه چغادک با تسلیت شهادت امام جواد(ع) به نقش والای شهدا در زنده نگه داشتن جامعه اشاره کرد و گفت: اگر چه شهدا در بین ما نیستند، اما خون آنها احیاگر است و جامعه را زنده می کند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: نام شهدا خوشنام است و در آسمان ها بلند خوانده می شود اگرچه از جلوی چشمانمان غائب هستند، اما تاثیرگذاری آنها در زندگی ما بسیار زیاد است آنقدر که بسیاری از زندگان آن تاثیرگذاری را ندارند.

وی بیان داشت: هرگاه جامعه دچار تزلزل می شود این نام شهید و برنامه های شهدا است که باعث زدودن خمودگی و مردگی از جامعه می شود؛ آخرین درجه خیر و نیکی خون دادن و جهاد در راه خدا است که منجر به شهادت انسان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین خدری به شهادت شهید محسن حججی اشاره کرد و اظهار داشت: شهید حججی به گونه ای شهید شد که دنیا را تکان داد و دلمردگی که در برخی افراد ایجاد شده بود را احیا کرد، این همان تاثیر شهداست.

وی به نقش ویژه شهدا در دفاع و تامین امنیت کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: امروز تمامی قدرت های جهان درصدد طراحی و نقشه هایی برای براندازی این نظام و ایجاد اختلال در امنیت کشور هستند. در مقابل حصار آتشینی که دور و اطراف کشور کشیده شده است این خون شهداست که خون مردم را به حرکت وا داشته است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، پویایی جامعه را نتیجه اندیشه های تحرک بخش شهدا دانست و گفت: وظیفه داریم در راهی که شهیدان باز کرده اند حرکت کنیم و اگر می خواهیم قدرشناس آنان باشیم باید مسیر آنها را ادامه داده و در  عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... به عنوان وظیفه ای مقدس و لذت بخش این راه را تداوم دهیم.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه شهدا راه 100 ساله را یک روزه رفته اند گفت: آنها کسانی هستند که با شناخت و معرفت و آگاهانه راه خود را انتخاب کردند و زودتر از دیگر این مسیر را شناختند.

برپایه این گزارش، در این مراسم حجت الاسلام روح اله فرید به مرثیه سرایی پرداخت. همچنین پس از این مراسم پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام دفاع مقدس بر فراز دستان مردم چغادک تشییع شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha