شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خانم معصومه ظهیری

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س)، ترویج فرهنگ ازدواج آسان و به موقع را نیازمند عزم و اراده ملی دانست.

معصومه ظهیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک فرارسیدن اول ذی الحجه سالروز ازدواج امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا(س) ابراز داشت: ما باید با تکیه بر آموزه های دینی و به خصوص سیره و گفتار نورانی ائمه اطهار(ع) در زمینه ترویج ازدواج آسان و به موقع و تحکیم بنیان خانواده ، همت بیشتری از خود نشان دهیم.

وی با بیان این که وضعیت آمار طلاق به هیچ وجه در شان جامعه اسلامی و شیعی نیست ، افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری به خاطر تقلید سبک زندگی غربی، سلامت و امنیت روانی خانواده های ایرانی در معرض تهدید و آسیب است که بی شک راه مقابله با چنین وضعی بازگشت به سبک زندگی دینی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم همچنین با تاکید بر این که تقویت بنیان خانواده یکی از دستورات دینی ماست که از حیث اجتماعی نیز برکات و آثار فراوانی به همراه دارد، خاطرنشان کرد: عواملی که باعث تزلزل و فروپاشی بنیان خانواده می شود را باید اولاً شناسایی کرد و در ثانی در مسیر رفع یا کنترل آنها اقدام نمود.

وی بیان داشت: امروز به خصوص در بحث طلاق که به تعبیر رهبر معظم انقلاب جزو 5 آسیب اجتماعی اصلی کشور است باید یک برنامه ریزی و عزم و اراده جدی داشت تا بتوان جلوی افزایش آمار طلاق را گرفت و از آن سو به ترویج ازدواج در بین نسل جوان کمک کرد.

وی افزود: به هر صورت آنچه مهم است این که باید بر روی بحث ترغیب به ازدواج، پایداری ازدواج، تحکیم و تعالی خانواده از طریق فرهنگ سازی، آموزش، شناخت آسیب هایی که تنش در خانواده وارد می کند تلاش و کار جدی داشته باشیم.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha