جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام اسماعیل محمدی کرمانشاهی

حوزه / مدیر فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاکید بر اینکه فهرست کتاب‌های خطی کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها توسط حجج اسلام غلامعلی انصاری و سید حسن نقیبی تکمیل می‌شود، گفت: در آینده نزدیک شاهد انتشار این فهرست‌ها خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام اسماعیل محمدی کرمانشاهی با اشاره به اینکه نسخه‌های خطی کتابخانه حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در فهرست‌های مشخصی جمع‌آوری شده است، اظهار کرد:‌ تاکنون فهرست هزار و ۲۶ مورد از دو هزار و ۵۰۰ نسخه‌ خطی کتابخانه حرم مطهر در قالب چهار جلد کتاب تهیه و منتشر شده است.

وی اضافه کرد: قبل از انقلاب اسلامی محمدتقی دانش‌پژوه فهرستی را با استفاده از هفت مجلد قرآن کتابخانه، ۸۱ مجلد قرآن موزه، ۱۱۴ مجلد قرآن‌های تازه یافته شده، ۳۱۷ نسخه کتاب خطی و مجموعه‌هایی برگرفته در ۹۳ مجموعه تهیه می‌کند.

مدیر فرهنگی هنری کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها با بیان اینکه فهرست مذکور بعد از انقلاب اسلامی مورد بازنگری قرار گرفته است، تصریح کرد: تا کنون سه جلد برای فهرست کتاب‌های خطی کتابخانه حرم مطهر منتشر شده که جلد نخست توسط حجت‌الاسلام سید حسن نقیبی در ۴۳۴ صفحه وزیری شامل شماره‌های ۱ تا ۴۰۰ تدوین و منتشر شده است.

وی ادامه داد: جلد دوم فهرست کتاب‌های خطی کتابخانه حرم کریمه اهل بیت(ع) توسط حجت‌الاسالام علی صدرایی خویی در ۴۵۲ صفحه وزیری شامل شماره‌های ۴۰۱ تا ۷۶۴ تدوین و نگارش و جلد سوم نیز توسط حجت‌الاسلام سید حسن نقیبی در ۳۳۶ صفحه وزیری شامل شماره های ۷۶۵ تا هزار و ۲۶ تهیه شده است.

حجت‌الاسلام محمدی کرمانشاهی با تاکید بر اینکه فهرست کتاب‌های خطی کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها توسط حجج اسلام غلامعلی انصاری و سید حسن نقیبی تکمیل می‌شود، گفت: در آینده نزدیک شاهد انتشار این فهرست‌ها خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در فهرست‌بندی جدید شماره‌های هزار و ۲۷ تا دو هزار و ۵۰۰ در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: تدوین فهرست کتاب‌های باقیمانده انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود که صفحه‌آرایی و انتشار آن در قالب چهار جلد انجام شود که یک جلد از مجلدات به فهرست قرآن‌های خطی اختصاص خواهد داشت.

انتهای پیام/۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha