سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کلیسای پروتستان‌ها در نیوجرسی

حوزه/ نشست میان ادیانی در ایالت نیوجرسی در آمریکا قرار است با حضور تمامی اجتماعات محلی به ویژه مسلمانان برگزار شده و یکی از برنامه‌های ویژه آن سخنرانی و دعای مسلمانان خواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، کلیسای پروتستان‌ها در ایالت نیوجرسی آمریکا به زودی یک نشست میان ادیانی مشترک برای اجتماعات مذهبی به ویژه مسلمانان این منطقه برگزار خواهد کرد و از تمامی گروه‌های مذهبی و مردم با پیشینه‌های فرهنگی دینی مختلف خواسته شده برای حضور در این گردهمایی اعلام آمادگی کنند.

کلیسای پروتستان در مدفورد لکز، روز یکشنبه 24 سپتامبر 2017، همزمان با روز بین المللی صلح، میزبان اجتماعات دینی متنوع از سرتاسر جنوب نیوجرسی خواهد بود. در این مراسم مسیحیان قصد دارند از اجتماعات محلی مختلفی چون مسلمانان، کواکرها، بودایی‌ها، یکتاپرستان، مسیحیان کاتولیک و ارتدوکس و دیگر گروه‌های پروتستان پذیرایی به عمل آورده، همراه با صرف شام، میزگرد میان ادیانی نیز برگزار خواهد شد. موضوع اصلی این گردهمایی میان ادیانی مسئله «صلح در جامعه» خواهد بود.

این نشست همچنین شامل دعای صبحگاهی روحانیون مذهبی ادیان مختلف خواهد بود. امام نیاز حسن از مرکز اسلامی جنوب نیوجرسی و یکی از علمای یهودی نیز مراسم دعا و نیایش برگزار کرده و ورود عموم جامعه به این هر دو نشست آزاد خواهد بود.

این کلیسا اولین بار در سال 2012 نشست صلحی برگزار کرد و امسال برای پنجمین مرتبه اقدام به برگزاری نشست‌های میان ادیانی خواهد کرد. سخنرانی رهبر مخالفان قانون «خرید و فروش و حمل اسلحه» در آمریکا نیز قرار است یکی از برنامه‌های این نشست میان ادیانی باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha