جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه حسادت نکردن به موفقیت دیگران یکی از عوامل موثر پیشرفت اسلامی است، تصریح کرد: متاسفانه صفت بخل و حسادت در جامعه وجود دارد و باید این صفت رذیله را ریشه کن کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، صبح چهارشنبه در هفتمین جشنواره مالک اشتر که در سالن همایش سپاه عاشورا برگزار شد، با مثبت ارزیابی کردن برگزاری جشنواره مالک اشتر ابراز داشت: جشنواره مالک اشتر، افراد پرکار و پرتلاش را برای سازمان ‌‌ها معرفی کرده و چهره‌‌ های نمونه را برای بکارگیری در سطوح بالا شناسایی می کند.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به کسب سه مقام اول توسط سازمان عقیدتی سیاسی کل ارتش در جشنواره مالک ارتش افزود: این اقدام ارزشمند، نیروهای مسلح را به حرکت در آورده و وادار به تلاش بیشتر می ‌کند.

امام جمعه تبریز خطاب به افراد برگزیده این جشنواره متذکر شد: شما که رتبه های ممتاز را کسب کرده اید، مبادا مغرور شده و فعالیت‌‌ های موفق خود را متوقف کنید، به تعبیر امیرالمومنین(ع) این روزگار دو نتیجه دارد، یا به نفع ماست یا به ضرر ما؛ اگر به نفع ما شد نباید مغرور باشیم و اگر به ضرر ما شد باید صبوری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: افراد موفق و رتبه ‌‌های ممتاز باید شکرگزاری خود را بیشتر کنند، این افراد باید کردار الهی شان بیشتر باشد، البته همه ما باید نسبت به اعمال و رفتارمان دقت نظر بیشتری باشیم.

وی با بیان اینکه حسادت نکردن به موفقیت دیگران یکی از عوامل موثر پیشرفت اسلامی است، تصریح کرد: متاسفانه صفت بخل در جامعه وجود دارد و باید این صفت رذیله را ریشه کن کنیم، صفت بخل به قدری در برخی افراد بیشتر است که به خود و خانواده خود هم رحم نمی ‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌‌شرقی همچنین با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین(ع) گفت: کسانی که در حالت بخل هستند، در این دنیا مثل فقرا زندگی می ‌‌کنند اما در آخرت مثل اغنیا از آن‌ ها حسابرسی خواهد شد.

گفتنی است، در ابتدای این جشنواره نیز سردار غلام عسگر کریمیان فرمانده سپاه عاشورا به سخنرانی پرداخت و در پایان از افراد برگزیده این جشنواره تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha