جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه اصفهان _حجت الاسلام و المسلمین محسن جلالی- معاون آموزش و پژوهش حوزه اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین جلالی از برگزاری روزانه حدود ۱۸۰۰ کلاس درس با ۶۲۰ استاد، در مدارس استان و شرکت بیش از ۲ هزار طلبه در درس خارج خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محسن جلالی، پیش از ظهر امروز در مراسم  آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه اصفهان، در مدرسه صدربازار اظهار کرد: بر اساس سیاست تعیین شده از سوی آیت الله اعرافی، به سمت پذیرش کیفی حوزه های علمیه رفتیم و کیفیت گرایی را جایگزین کمیت گرایی در پذیرش کردیم که بر این اساس حدود 700 نفر طلبه جدید در حوزه اصفهان پذیرش شدند.

وی ادامه داد: پذیرش طلاب جدیدالورود در سه مقطع سیکل ودیپلم و لیسانس به بالا انجام شده است، امسال برای سه مقطع یادشده مدارس جداگانه ای درشهر اصفهان تدارک دیده شده است.

معاون آموزش وپژوهش حوزه علمیه اصفهان ادامه خاطرنشان کرد: طلاب جدیدالورود تا کنون دو مرحله گزینش را نخست مرحله آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی را پشت سر گذاشته اند و اجرای دو مرحله دیگر شامل آزمایش سلامت مرکز خدمات و مرحله آخر تحقیقات میدانی و محلی در دستور کار قرار دارد.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: تمرکز مصاحبه گران از طلاب جدیدالورود برروی انگیزه ها بوده، انگیزه ها باید تقویت شود تا راه مکتب امام صادق(ع) و سربازی امام زمان(عج) راحتر و موثرتر پیموده شود.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی افزود: سال تحصیلی 96-97 حوزه علمیه اصفهان زودتر و در اواسط مرادماه آغاز شد، چرا که یک هفته تعطیلی برای حضور روحانیون و طلاب در مراسم راهپیمایی اربعین وجود دارد.

وی متذکر شد: زمان تحصیل کم وکوتاه است که باید از همین ابتدای راه، طلاب جدیدالورود با انگیزه و پرشور در کلاس ها شرکت کنند و از فرصت ها به بهترین نحو بهره ببرند.

معاون آموزش وپژوهش حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: حوزه علمیه اصفهان یک حوزه مستقل در کشور است که با اشراف آیت الله العظمی مظاهری اداره می شود

وی افزود: در سطح استان اصفهان درحال حاضر 40 مدرسه علمیه وجود دارد که روزانه حدود 1800 کلاس درسی با  620 نفراستاد برگزار می شود، همچنین حدود25 کلاس درس خارج با شرکت بیش از  2 هزار طلبه نیز برپا می شود.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی در پایان خاطرنشان کرد: سالانه حدود 400نفر از طلاب به عنوان نفرات ممتاز بر اساس معدل انتخاب و تجلیل می شوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha