جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
موسوی جاجرمی

حوزه/امام‌جمعه موقت بجنورد، با تبریک فرارسیدن روز ازدواج گفت: ازدواج آسمانی حضرت زهرا (س) و علی (ع) افتخاری برای تمام بشریت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید مرتضی موسوی جاجرمی، پیش از ظهر امروز در دیدار زوج های جوان به مناسبت سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) اظهار داشت: ازدواج آسمانی حضرت زهرا (س) و علی (ع) افتخاری برای همه بشریت است؛ چون حاصل این ازدواج فرزندان صالحی چون امامان و ائمه اطهار علیهم السلام  بودند.

وی با بیان اینکه اگر خداوند متعال علی (ع) را خلق نمی‌کرد، در دنیا همسری هم‌کفو حضرت زهرا (س) پیدا نمی‌شد، افزود: ازدواج آسمانی حضرت زهرا (س) و علی (ع) افتخاری برای تمام بشریت است.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی با بیان اینکه داشتن فرزند صالح و تربیت صحیح آن‌ها بسیار اهمیت دارد، گفت: باید سبک زندگی خانوادگی امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) سرمشق همه زوجین باشد تا بتوانند فرزندان صالحی تربیت کنند.

وی با اشاره به اینکه مهریه حضرت زهرا (س) و نحوه تشکیل زندگی آن بزرگوار الگویی مناسب برای نوعروسان و دامادها است، افزود: خانواده‌ها نباید مهریه‌ها را سنگین بگیرند و جوانان را از ازدواج منصرف کنند.

امام‌جمعه موقت بجنورد با بیان اینکه زندگی زناشویی سفری است که باید تا بهشت امتداد پیدا کند، اظهار داشت: باید زن و شوهر هر دو به یکدیگر کمک کنند تا سعادت ورود به بهشت نصیبشان شود.

وی با اشاره به اینکه طبق آیه 21 سوره مبارکه روم، بهترین هدیه خداوند به زوج‌ها، مودت و رحمت است، گفت: زن و شوهر باید دلسوزانه و خیرخواهانه مراقب هم باشند و به یکدیگر برای رسیدن به اهدافشان کمک کنند.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی با بیان اینکه ترویج ازدواج آسان با الگو گرفتن از سیره ائمه اسلام وظیفه‌ای همگانی است، تصریح کرد: برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه لازم است که همه با هم به ترویج فرهنگ ازدواج آسان ب‍رداریم.

وی با تأکید بر اینکه باید ازدواج آسان در جامعه ترویج شود، خاطرنشان کرد:  باید تشریفات ازدواج در جامعه را برداریم تا شرایط برای ازدواج جوانان سهل و آسوده شود تا جوانان در مدت‌ها پس از ازدواج درگیر بدهی‌های سنگین و کمرشکن مخارج این ازدواج نباشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha