چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ازدواج

حوزه/دبیر مجمع علمای خراسان شمالی گفت: خانواده‌ها باید موضوع ازدواج جوانان را با الگوپذیری از ائمه اطهار(ع) برگزار کرده و سعی کنند در برگزاری مراسم عروسی، موارد دینی و شرعی رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، پیش از ظهر امروز در جمع شماری از زوج‌های جوان، با تبریک روز ازدواج و گرامیداشت روز ازدواج و سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، اظهار داشت: باید زوج‌های جوان زندگی امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را الگوی خود قرار دهند تا به سعادت واقعی دست یابند.

وی با بیان اینکه زوج‌های جوان باید از انتظارات مادی خود در زندگی بکاهند، افزود: قناعت به داشته‌های موجود و ساده زیستی زمینه‌ساز موفقیت در زندگی زناشویی است.

حجت‌الاسلام قدیمی با اشاره به اینکه ازدواج یکی از نیازهای اساسی و مهم جوانان در جامعه است، گفت: ازدواج آسان باید در جامعه ترویج شود و خانواده‌ها سنت‌های غلط و نابه‌جا را بشکنند.

وی با بیان اینکه مشکل ازدواج جوانان از مشکلات اساسی جامعه است، اظهار داشت: ازدواج ساده حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) الگوی مسلمانان و در جامعه رعایت و ترویج و نهادینه شود.

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی تصریح کرد: امروز هم الگوهای بسیار خوبی همچون سبک زندگی امام راحل(ره)، شهید بهشتی و رهبر معظم انقلاب وجود دارد که زوج‌ها می‌توانند با مطالعه آن‌ها، زندگی خوب و شیرینی را تجربه کنند.

وی با بیان اینکه ازدواج باید بر اساس تعالیم الهی باشد تأکید کرد: دستورات الهی باید مورد توجه جوانان و خانواده‌های آنان باشد و نه آداب‌ورسوم محلی و قومیتی، شما اگر نگاه کنید به تشریفات ازدواج در میان اقوام مختلف،‌ خواهید دید که در اسلام تشریفات ازدواج ساده است.

استاد حوزه خراسان شمالی گفت: خانواده‌ها باید موضوع ازدواج جوانان را با الگوپذیری از ائمه اطهار(ع) برگزار کرده و سعی کنند در برگزاری مراسم عروسی موارد دینی و شرعی رعایت شود.

وی به اهمیت ترویج ازدواج ساده و کم‌هزینه در جامعه اشاره کرد و افزود: ازدواج ساده و آسان موجب خوشبختی خانواده و سبب عاقبت‌به‌خیری زوجین می‌شود.

حجت‌الاسلام قدیمی خاطرنشان کرد: ازدواج آسان علاوه بر خوشبختی می‌تواند موجبات تربیت فرزند صالح را به وجود آورد و جامعه را نیز به سوی رستگاری و سلامت سوق دهد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha