جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام یزدان پرست-مشاور وزیر نیرو

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین یزدان پرست از فعالیت ۷۵۰ امام جماعت در بخش های تابعه وزارت نیرو در سراسر کشور خبر داد و با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی امر به معروف، گفت: مسئله مهمی همچون صیانت از حقوق بشر هم در گرو نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اراک، حجت الاسلام والمسلمین علی یزدان پرست، مشاور فرهنگی وزیر نیرو، پیش از ظهر امروز در همایش مشترک شوراهای فرهنگی اقامه نماز امر به معروف و نهی از منکر ستاد صیانت از حقوق شهروندان و حجاب و عفاف صنعت آب و برق استان مرکزی که با حضور روحانیون در اراک برگزار شد، با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از فریضه های مهم الهی بوده، که باید در هر مکان و اداره ای مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر این که توجه به امر به معروف و نهی از منکر موجب تعالی جامعه و ایجاد امنیت فکری و اقتصادی می گردد، تاکید کرد: مسئله مهمی همچون صیانت از حقوق بشر هم در گرو نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

مسئول دفتر فرهنگی وزارت نیرو در ادامه با اشاره به روایتی از ائمه معصومین(علیهم السلام) در خصوص ویژگی های امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: امر به معروف باید از سوی دلسوزی و از دغدغه باشد، نه از سر انتقام گیری، اگر امر به معروف و نهی از منکر به درستی اجرا شود، قطعا شاهد ثمره و نتیجه آن نیز خواهیم بود.

به گفته وی همچنین در بیان امر به معروف باید از لحنی آرام و زیبا استفاده کرده و نیت خود را برای خدا خالص نماییم.

وی همچنین نقش روحانیت در این زمینه را بسیار برجسته خواند و تاکید کرد: روحانیت در عرصه های مختلف پیشتاز بوده و در بخش فرهنگی نیز نقش مهمی بر عهده دارد، البته باید در این مسیر با تلاش و بردباری گام های موثری بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین یزدان پرست در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که حدود 750 امام جماعت در زمینه صنعت آب و برق در کل کشور مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: در وزارت نیرو با تکیه بر آموزه های دینی و مبانی انقلاب و با وجود کارکنان سرآمد و متعهد تلاش های خوبی در زمینه خدمت رسانی به مردم و اقدامات فرهنگی در حال انجام است.

وی همچنین با تاکید بر صرفه جویی در بخش نیرو و صنعت آب و برق گفت: امروز باید در زمینه فعالیت های وزارت نیرو اطلاع رسانی مناسب به مردم صورت گیرد و در زمینه نحوه درست مصرف کردن، فعالیت های بیشتری را به مردم آموزش دهیم.

بر پایه این گزارش، شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان مرکزی در ارزیابی فرهنگی و دینی سال 95 در حوزه صیانت از حقوق شهروندی رتبه برتر کشور و در حوزه فرهنگی رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha