پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام حسینی پور_ مدیر حوزه علمیه استان مرکزی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی پور، مصرف گرایی را خلاف جهان بینی توحیدی دانست و بر ضرورت ترویج فرهنگ صرفه جویی در کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اراک، حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی پور، مدیر حوزه علمیه استان مرکزی در همایش مشترک شوراهای فرهنگی اقامه نماز امر به معروف و نهی از منکر ستاد صیانت از حقوق شهروندان و حجاب و عفاف صنعت آب و برق که در ساختمان برق منطقه ای باختر، در اراک برگزار شد، با اشاره به حلول ماه ذی الحجه، اظهار داشت: این ماه یکی از بهترین ماه های خداوند است که شروع آن با سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا(علیهماالسلام) مقارن بوده، باید این مسئله مهم مورد توجه قرار گیرد.

تشکیل خانواده مشکل شده است

وی با اشاره به اهمیت مسئله ازدواج و جایگاه آن در اسلام، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز ازدواج جایگاه واقعی خود را در جامعه ما از دست داده و تشکیل خانواده را با مشکل مواجه کرده است،امیدواریم با برنامه ریزی جامع این رویه اصلاح گردد، در همین راستا، ازدواج مسیر کمال و تعالی انسان است و امروز باید برای ازدواج آسان جوانان برنامه ریزی گردد.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی در ادامه سخنان خود، با تاکید بر اهمیت صرفه جویی و استفاده درست از نعمت های آب و برق، تولید توزیع و مصرف را سه اصل مهم در زمینه نیرو دانست و گفت: آنچه در این سه اصل مهم ارجحیت داشته و بستر آن می باشد، این است که بدانیم، تمام این اصول از نعمت های الهی هستند لذا نباید به این مهم بی توجهی شود.

مصرف گرایی ضایع کردن نعمت های الهی است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی پور، مصرف گرایی را ضایع کردن نعمت های الهی دانست و بیان داشت: قطعا در زمینه اسراف و مصرف گرایی نگاه مادی وجود دارد و اگر این نگاه اصلاح شده و با جهان بینی توحیدی به این امر نگاه کنیم دیگر شاهد اصراف نخواهیم بود.

وی با اشاره به این که اسلام دین جامعی بوده، و برای هر رخدادی برنامه دارد، تاکید کرد: ما هرچه داریم به برکت اسلام است و اگر هم در مسئله ای دچار مشکل شده ایم، در اثر بی توجهی به احکام الهی است. که در این زمینه باید هوشیار بوده، و در صدد ترویج احکام الهی باشیم.

لزوم ایجاد بسترهای لازم برای تامین آب و برق کشور

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی در بخش پایانی سخنان خود نیز بر لزوم پیش بینی و ایجاد بسترهای لازم برای تامین آب و برق کشور تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی در این زمینه باید طولانی مدت بوده و محدود به برنامه های چند ساله نشود و اگر این امر محقق گردد با برنامه ریزی منظم می توان از وقوع بحران ها پیشگیری کرد.

بر پایه این گزارش، شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان مرکزی در ارزیابی فرهنگی و دینی سال 95 در حوزه صیانت از حقوق شهروندی رتبه برتر کشور و در حوزه فرهنگی رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha