پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مهدی صادقی استاندار قم

حوزه/ استاندار قم تصریح کرد: استان قم به جهت شرایط مذهبی و فرهنگی خاص خود نیازمند توجه و حمایت بیشتری است و در طول دولت یازدهم در این استان ، بیش از یک هزار و پانصد پروژه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سید مهدی صادقی، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته دولت که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، به تشریح مهم ترین برنامه های این هفته در این استان پرداخت و گفت: در مجموع در هفته دولت امسال 204 پروژه به همت 27 دستگاه و ادارات کل استان قم به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به این که دولت در مسیر خدمت به مردم همه توان و ظرفیت خود را به کار می گیرد، افزود: استان قم به جهت شرایط مذهبی و فرهنگی خاص خود نیازمند توجه و حمایت بیشتری است و در طول دولت یازدهم در این استان در جهت خدمت به مردم و حل مشکلات، بیش از یک هزار و پانصد پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و سیصد میلیارد تومان انجام شده است.

استاندار قم همچنین با اشاره به نگاه کلان ملی از حیث فرهنگی و دینی به شهر مقدس قم با توجه به جایگاه ویژه حوزه های علمیه و بزرگان و مراجع عظام تقلید و نیز اماکن مقدس اظهار داشت: خوشبختانه موسسات و مراکز متعدد دینی و فرهنگی در این کلانشهر وجود دارد که از ظرفیت همه آن ها باید در مسیر رشد و ارتقای فرهنگی استان استفاده کرد.

وی گفت: البته فرهنگ یک مساله بسیار مهم، حساس و پیچیده است و نباید در مسیر مبارزه با معضلات فرهنگی تنها از یک سازمان و یا نهاد انتظار و توقع داشت بلکه این قبیل موضوعات نیازمند همدلی و هم افزایی بسیار گسترده ای است.

صادقی همچنین با تاکید بر لزوم تقویت بنیه فرهنگی کشور و نیز استان قم خاطرنشان کرد: برخی از مشکلات فرهنگی ریشه در رفتار و عمل ما دارد و لذا باید روی این موضوع که البته در کل کشور به چشم می خورد، کار جدی و کارشناسی انجام داد تا بتوان در جهت حل و یا کنترل آسیب های فرهنگی و اجتماعی گام های بهتر و استوارتری برداشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha