جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست علما و مشایخ یمن در حمایت از سید عبدالملک الحوثی

حوزه/ روز گذشته علما، حکما و مشایخ دو استان إب و ذمار یمن با برگزاری تجمعی، حمایت خود را از سید عبدالملک الحوثی رهبر انقلاب یمن اعلام کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» روز گذشته گروهی از علما، حکما و مشایخ استان إب در یمن با برگزاری تجمعی، حمایت خود را از سید عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله اعلام کردند.

در این نشست شخصیت های برجسته استانی و کشوری و امنیتی و فرماندهان انصارالله و  نمایندگان جریان های سیاسی حضور داشتند.

شیخ عبدالحمید الشاهری رئیس شورای همبستگی استان اب یمن در این نشست گفت: سخنان اخیر رهبر ما سید عبدالملک الحوثی خطاب به حکمای یمن، سخنانی کامل و گویا و سرشار از علاقه به یمن و مردم آن بود که نمی توان چیزی به آن افزود.

وی افزود: مرحله کنونی یمن مرحله زمین گذاشتن سلاح یا سودجویی و امتیاز خواهی نیست، زیرا دشمن در کمین ما نشسته تا سرزمین ما را اشغال لکند و آبرو و ناموس ما در خطر است و سزاوار نیست در این شرایط ما به مسائل حاشیه ای توجه کنیم.

کسی در خارج از یمن نمی تواند نماینده مردم باشد

احمد شبیل نیز در سخنان خود به نمایندگی از علمای استان اب ، ضمن اشاره به اهمیت این گونه نشست ها گفت: این امکان ندارد که شخصی در خارج از کشور نماینده و سخنگوی مردم یمن باشد و در این شرایط تنها کاری که باید به آن فکر کنیم لشکر کشی به جبهه در برابر دشمنان جنایتکار است.

یحیی القاسمی از دیگر مسئولان استان اب نیز گفت: وقت کنونی وقت آتش بس و پرداختن به اموری غیر از نبرد با دشمنان نیست، زیرا اکنون مهم ترین وظیفه مردم یمن مبارزه با دشمنی است که حال و آینده ما را تهدید می کند و از سوی دیگر سخنان اخیر سید عبدالملک الحوثی رهبر ما نیز همچون سند و میثاقی برای تمام مردم در این شرایط حساس بود.

علما و حکمای استان اب در بیانیه پایانی این نشست بر اهمیت حفظ وحدت و همبستگی داخلی در مبارزه با دشمن جنایتکار و بسیج عمومی مردم به جبهه ها تاکید کردند.

علما و مشایخ استان ذمار: وقت آتش بس نیست

علاوه بر این روز گذشته علما، مشایخ وبزرگان استان ذمار نیز با برگزاری نشستی مخالفت خود را با هرگونه عقب نشینی در برابر دشمنان و کوتاهی در حفظ استقلال، آزادی و کرامت یمن و آزادی آن اعلام کردند.

این نشست با عنوان "شور مردمی در برابر حملات دشمان" برگزار شد.

علما و مشایخ استان ذمار در پایان این نشست با صدور بیانیه ای بر ضرورت بسیج عمومی در برابر دشمنان و حفظ وحدت داخلی تاکید کردند و افزودند باید کمیته ای داخلی برای نظارت بر دولت و عملکرد آن تشکیل شود.

بزرگان و علمای یمن همچنین آمادگی خود را برای ایستادگی در برابر دشمنان متجاز و لبیک گویی به سخنان سید عبدالملک الحوثی رهبر انقلاب یمن اعلام کردند.

نشست علما و مشایخ یمن در حمایت از سید عبدالملک الحوثی

نشست علما و مشایخ یمن در حمایت از سید عبدالملک الحوثی

نشست علما و مشایخ یمن در حمایت از سید عبدالملک الحوثی

نشست علما و مشایخ یمن در حمایت از سید عبدالملک الحوثی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha