سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 424062
۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
آسیب های فضای مجازی

حوزه/ حجت الاسلام عیدی با اشاره به تاثیر فضای مجازی و رسانه ها، تاکید کرد: حوزه وروحانیت باید پاسخگوی شبهاتی باشد که ذهن جوان امروزی را به خود مشغول کرده و روحانی موفق فردی است که در جمع جوانان حاضر شود.

حجت الاسلام مجتبی عیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به اهمیت جذب جوانان به مساجد گفت: روحانیان باید به فکر جذب جوانان به مساجد باشند و با استفاده از علوم جدید، محتوایی مناسب به  نسل جدید ارائه دهند.

وی تصریح کرد: اهداف دشمنان اسلام از جمله شبهه پراکنی و شبکه های ماهواره ای، سبب شده برخی جوانان از دین و معارف الهی جدا شوند، و در این میان روحانیت نباید از مساله غافل شوند.

استاد حوزه همدان ادامه داد: روش سنتی امروزه با وجود موانع و مشکلاتی که دشمنان برای جوانان ایجاد کرده اند، پاسخ گوی نیاز جامعه نیست و باید حوزه و روحانیت با برنامه و رویکردی جدید وارد عرصه تبلیغ شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تبلیغ منسجم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به مسایل فرهنگی در کشور می فرماید کار فرهنگی باید ستادی و به روز انجام شوند و کار سنتی و فردی به درد نمی خورد.

حجت الاسلام عیدی با اشاره به ضرورت حضور مبلغان با سواد در جمع جوانان، ابراز داشت: باید اعزام مبلغ با توجه به نیاز مخاطبان انجام شود و روحانیان  آشنا به مسایل جوانان و مبلغانی که توان پاسخ به شبهات مطرح شده از سوی نسل سوم و چهارم را دارند، در بین جوانان حاضر شوند.

این استاد حوزه در ادامه با اشاره به تاثیر فضای مجازی و رسانه ها، تاکید کرد: حوزه وروحانیت باید پاسخگوی شبهاتی باشد که ذهن جوان امروزی را به خود مشغول کرده و روحانی موفق فردی است که در جمع جوانان حاضر شود.

وی در پایان گفت: حوزه های علمیه باید با برنامه ریزی منسجم و هدف مند جلوی فنته های دشمنان اسلام را بگیرند که به بهترین راه مقابله با جنگ نرم، جذب جوانان به مساجد است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha