شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 424063
۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
کتاب جلوه ای از نهج البلاغه

حوزه / کتاب جلوه ای از نهج البلاغه ، شرح و تفسیر خطبه های ۱۷ تا ۷۶ نهج البلاغه، توسط انتشارات میزان منتشر و روانه بازار نشر شد .

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه» کتاب حاضر شرح و تفسیر خطبه های 17 تا 76 نهج البلاغه توسط  آیت الله سید احمد خاتمی می باشد که در روز های پنج شنبه، در جمع برخی از طلاب در مدرسه فیضیه قم ایراد شده است و  سید محمد مهدی بطحائی آن را به رشته تحریر درآورده ، و نشر میزان نیز، آن را چاپ نموده است.

در بخشی از این کتاب در خصوص یادی از مرگ و قیامت آمده است: پشت سر شما ساعت قرار دارد که شما را به جلو می راند، منظور از ساعت چیست؟ در قرآن کریم معمولا ساعت به معنای قیامت کبراست. بنابراین عبارت مزبور بدین معناست که قیامت شما را به جلو می راند، برخی نیز گفته اند که مراد از ساعت، قیامت صغراست که همان مرگ می باشد یعنی کس که بمیرد قیامتش برپا می شود... حضرت امیرالمومنین(ع) در پایان این خطبه می فرمایند پیشینیانی که رفتند در انتظار شمایند. این راه برای رفتن است، پس خودتان را آماده کنید.

در پایان کتاب نیز برخی از منابع مورد استفاده در متن مذکور بیان شده است که برخی از این منابع عبارتند از: پیام امام شرح تازه و جامعی بر نهج البلاغه ، نوشته حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، اصول کافی شیخ کلینی، تفسیر نور الثقلین الحویزی، وسائل الشیعه شیخ حر عاملی و....

علاقه مندان جهت تهیه این کتاب می توانند به آدرس تهران، خیابان شهید بهشتی، بعد از چهار راه سهروردی، خیابان کاووسی فر، کوچه نکیسا، پلاک 32 مراجعه نموده و یا با شماره تلفن : 88549131 – 021 تماس گرفته و یا به آدرس اینترنتی :    www.mizan-law.ir  مراجعه نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha