چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شهدا

حوزه/ شهدا راه و روش خود را سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) و خط اصیل ولایت معرفی کرده اند و وجه مشترک بین همه آنان، پارسایی، خداترسی، ولایتمداری، ولایت پذیری، دل کندن از دنیا و متعلقات آن و کوشش در راه بندگی خدا و آخرت طلبی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، زینب اعظمی، در مراسم بزرگداشت شهید ححجی، در مدرسه علمیه حضرت زینب (س) شهرستان مهران، گفت: شهادت نوعی کشته شدن است که شهید آن را آگاهانه و به خاطر هدف مقدسش، به تعبیر قرآن فی سبیل الله بودن انتخاب می کند. چنین مرگی به تعبیر پیامبر (ص) شریف ترین و بالاترین نوع مردن است.

وی اشاره به مقام شهدا افزود: ارزش مقام شهدا بر هیچ کس پوشیده نیست، اما نکته قابل تأمل این است که تکلیف ما در قبال شهدا چیست؟  زنده نگه داشتن یاد شهدا و احترام به خانواده های معزز شهدا یک تکلیف دینی و ملی برای ما تک تک ایرانیان است.

استاد حوزه علمیه خواهران ایلام ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، لذا باید به این نکته توجه کرد که انتظار شهدا از ما چه بوده است و این مساله هم کار سختی نیست می توانیم به وصیت، سخنان شهدا و آثار و دست نوشته های به جای مانده از آنان مراجعه کنیم.

اعظمی تصریح کرد:  شهدا راه و روش خود را سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) و خط اصیل ولایت معرفی کرده اند و وجه مشترک بین همه آنان، پارسایی، خداترسی، ولایتمداری، ولایت پذیری، دل کندن از دنیا و متعلقات آن و کوشش در راه بندگی خدا و آخرت طلبی است، بنابراین اولین نشانه اینکه ما رهرو شهیدان باشیم این است که حداقل در ظاهر و باطن مثل آن ها باشیم.

وی در پایان یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم به ویژه شهید محسن حججی را گرامی داشت.

بر پایه این گزارش، قرائت زیارت عاشورا و مرثیه خوانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha