جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید محمود هاشمی ارزگانی

حوزه/ برای دشمنان اسلام تفاوتی ندارد که با مسلمانان در ایران بجنگند یا در افغانستان، عراق، سوریه و یا هر نقطه دیگر جهان، اما برخی مسلمانان از روی سادگی بین خود مرزهایی ایجاد می کنند و حتی در یک کشور اسلامی مانند افغانستان خطوط قومی، منطقه ای و زبانی ایجاد می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از آوا، محفل انس باقرآن به مناسبت گرامیداشت شام شهادت امام جواد(ع) و شهدای اخیر تروریستی افغانستان با حضور علماء، فضلا،  طلاب و قاریانی از افغانستان از جمله استاد احمد بیژن معصومی و شماری از چهره های جهادی همچون یونس تدبیر و حاج قاسم خلیلی ، در محل دفتر مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان در مشهد مقدس برگزار شد.

محفل های قرآنی، پایگاهی برای نشر باورهای دینی است

در این مراسم سید وحیدالله حبیبی، مسئول نمایندگی مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان در مشهد مقدس به عنوان میزبان این مراسم، ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت جوادالائمه(ع) گفت:همه ما پیروان مکتب اهل بیت (ع) هستیم و راه و روش اهل بیت(ع) همان راه و روش قرآن است.

حبیبی با اشاره به وضعیت فعلی افغانستان که مورد هجمه همه جانبه قرار گرفته، بر جایگاه و تاثیر فعالیت های قرآنی در خنثی کردن توطئه ها و نقشه های دشمنان تاکید کرد و اظهار داشت:  هر حرکت و تلاشی که ما در راستای دین و اسلام انجام می‌دهیم، همه در راستای پیروی از مکتب اهل بیت(ع) و در حقیقت  پیروی از قرآن است.

وی تصریح کرد: جایگاه فعالیت‌های قرآنی به این دلیل که مخاطب آن نوجوانان و جوانان هستند، حساس می باشد و ما می توانیم با محافل قرآنی، اعتقادات و باورهای دینی را در وجود این قشر از جامعه نهادینه سازیم.

سید وحیدالله حبیبی؛ مسئول نمایندگی مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان در مشهد مقدس

ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت در افغانستان بزرگ ترین جهاد است

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود به جهاد مردم افغانستان علیه کمونیست ها که بر اساس باورها و اعتقادات مذهبی صورت گرفت، اشاره کرد و بیان داشت: هر چند مجاهدان ما در زمان جهاد مسلحانه به خوبی عمل کردند، اما  در پایان کار، برخی مجاهدان راستین و واقعی و کسانی که مخلصانه عمل می کردند، با تصور اینکه جهاد خاتمه یافته گوشه گیری اختیار کردند،اما در این میان کسانی بودند که به صورت ثابت قدم و خستگی ناپذیر از نفوذ و جایگاه اجتماعی خود جهت ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) استفاده کردند و باعث زنده ماندن راه جهاد و مقاومت شدند.

مسئول مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان در مشهد مقدس متذکر شد: اگر همه مبارزان و مجاهدان ما به همین شکل حرکت می‌کردند، امروز ، ما در افغانستان شاهد وضعیت بهتری بودیم.

کشته شدن مردم افغانستان به خاطر پیروی آنها از اهل بیت(ع) است

حبیبی تصریح کرد اگر حوادثی علیه پیروان اهلبیت(ع) در افغانستان صورت می گیرد، بیشتر به خاطر همین روحیه مبارزه و شهادت طلبی آنها می باشد. اگر مردم ما در منطقه میرزا ولنگ کشته می‌شوند، به خاطر پیروی از خط ائمه(ع) است. اگر مردم ما در مسجد جوادیه هرات به خاک و خون کشیده می‌شوند به خاطر این است که پرچم اهل بیت(ع) را در دست دارند.

حبیبی در ادامه به حدیثی از امام جواد(ع)اشاره کرد و گفت : ایشان می فرمایند :اگر کسی موقعیت خود را درک نکند، جریانات او را می‌ربایند و در نهایت هلاک می‌شود.

وی در تشریح این حدیث گفت: اگر ما متوجه نباشیم که باید چه کاری انجام بدهیم و در چه راستایی حرکت نماییم و خودمان را به جریانات و حوادث مخالف خط ائمه بسپاریم، قطعا سرنوشتمان جز هلاکت نخواهد بود.

حجت الاسلام سید محمود هاشمی ارزگانی

دشمنان می خواهند فکر ولایی را از مسلمانان بگیرند

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود هاشمی ارزگانی، مدرس حوزه علمیه و پژوهشگر علوم قرآنی نیز در سخنانی گفت: دشمنان به دنبالِ گرفتنِ فکر دینی و ولایی از مسلمانان هستند و داعشی ها و سایر تروریست ها در حقیقت سربازان آنان برای مقابله با تفکر ولایی می باشند.

این صاحب نظر مسائل سیاسی با اشاره به اعلام استراتژی جدید آمریکا در افغانستان، اظهار داشت: ده ها هزار نیروی آمریکایی هم در افغانستان نتوانستند کاری از پیش ببرند، اما اکنون آنان به دنبال جنگ فکری و اعتقادی هستند و این نیروها در حقیقت سربازان داعش می باشند و برای یاری رساندن به این گروه وارد افغانستان می شوند تا با تفکر دینی بجنگند.

قرائت داعشی از دین در مقابل قرائت جمهوری اسلامی قرار دارد

وی  خاطرنشان کرد: قرائت داعشی از دین، در حقیقت در برابر قرائت حقیقی مانند قرائت جمهوری اسلامی ایران از دین و تفکر دینی ایجاد شده است، زیرا دشمن به این نتیجه رسیده که با مسلمانان تنها از راه نظامی نمی تواند بجنگد، بلکه با فکر حقیقی اسلام هم باید مبارزه کنند، از این رو امروز در یک دست شمشیر دارند و در دست دیگر تفکر.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی ارزگانی تصریح کرد: برای دشمنان اسلام تفاوتی ندارد که با مسلمانان در ایران بجنگند یا در افغانستان، عراق، سوریه و یا هر نقطه دیگر جهان، اما برخی مسلمانان از روی سادگی بین خود مرزهایی ایجاد می کنند و حتی در یک کشور اسلامی مانند افغانستان خطوط قومی، منطقه ای و زبانی ایجاد می شود.

نظام اسلام بر اساس امام و امت طراحی شده است

وی افزود: ضروری است مسلمانان با گذر از مرزهای جغرافیایی، سیاسی و مذهبی پشت سر یک رهبر دینی و سیاسی قوی مقابل دشمنان قرار بگیرند، زیرا در اسلام در حقیقت امام و امت وجود دارد نه دولت و ملت.

این پژوهشگر علوم قرآنی متذکر کرد: خداوند در قرآن کریم تصریح کرده زمانی به یاری مردم خواهد آمد که پیشاپیش آنان رهبر و پیشوای واقعی قرار داشته باشد، مردم هم باید امام زمان خود را بشناسند و نماینده امام زمان(ع) و رهبر خود را نیز بشناسند و در شرایط کنونی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در موقعیت رهبری دنیای اسلام قرار دارد که همه مسلمانان برای پیروزی در برابر دشمنان باید به این امر توجه داشته باشند.

در پایان این محفل، حجت الاسلام و المسلمین سید عیسی حسینی مزاری، دبیر کل حزب اسلامی تبیان طی سخنان کوتاهی ضمن تشکر و قدردانی از مهمانان و حضار، از طلاب و روحانیون برای حضور در صحنه دعوت به عمل آورد.

 وی، شرایط افغانستان را مهم و حساس توصیف کرد و بر نقش و جایگاه روحانیت در هدایت و رهبری جامعه تاکید کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha