پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
استاد قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور عنوان کرد: ارائه محفوظات به تنهایی برای طلاب مهارت نیست، جذب جوانان به روش‌های مختلف چون داستان گویی، قصه گویی، نویسندگی، پاسخگویی به شبهات ازجمله مهارت‌هایی است که باید به طلاب آموزش داده شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، شامگاه چهارشنبه در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در جمع اساتید، فضلا و روحانیون حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: در بسیاری از نهادها چون آموزش‌وپرورش نیازمند تحول بنیادی هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از عمده مشکلات ما این است که مهارت‌آموزی در بین جوانان ما بسیار کم رنگ است، گفت: مهارت‌آموزی باید در بین طلاب جوان و به طور عام در میان جوانان جامعه ترویج یابد.

 حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: امروز میلیون های لیسانس بی‌هنر و بی‌مهارت داریم و چه بسا همین امر در بین طلاب نیز باشد، باید یک نهضتی پیرامون این موضوع در کشور به راه بیفتد، من فقط می توانم فریاد آن را بزنم.

وی در ادامه با اشاره به برخی از هزینه های بی‌مورد چون ساخت قرآن‌هایی با انواع چوب به ارزش 10 میلیارد تومان و...، تصریح کرد: این قبیل کارها هیچ سود و منفعتی ندارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور عنوان کرد: ارایه محفوظات به تنهایی برای طلاب مهارت نیست، جذب جوانان به روش‌های مختلف چون داستان گویی، قصه گویی، نویسندگی، پاسخگویی به شبهات ازجمله مهارت‌هایی است که باید به طلاب  آموزش داده شود.

وی تأکید کرد: طلاب ما باید مجهز به مهارت علوم قرآنی و بیان تفسیر برای اقشار مختلف با روش‌های متعدد باشند، مهارت یک امر کسب کردنی است، باید حوزه‌های علمیه در این راه گام بردارند.

استاد قرائتی افزود: مساجد یکی دیگر از سنگرهایی است که باید نسبت به آن اهمیت داده شود، یکی از دلایل کم رغبتی جوانان به مساجد، نداشتن برنامه متناسب با شرایط روز و یک امام جماعت جوان است.

وی ابراز کرد: داشتن هیئت‌امنایی مسن و بدون جوان، عدم استفاده از بانوان در هیئت‌امنای مساجد، بیان مطالب تکراری و غیرمفید و طولانی دور شدن از ضروریات و مطالب کاربردی ازجمله دلایل عدم جذب جوانان به مساجد است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور یادآور شد: در این عرصه و شرایط پیچیده طلاب حوزه‌ها علمیه باید مجهز و مسلط به مهارت‌های مختلف شوند و بر مدیران حوزه علمیه است که شرایط آموزش مهارت‌های مختلف موردنیاز یک مبلغ دین متناسب با شرایط زمانه را فراهم کنند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha