پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
پیاده‌روی اربعین

حوزه/جانشین مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: متقاضیان اعزام به کربلا در ایام اربعین می‌توانند با مراجعه به سامانه «سماح» برای ثبت‌نام اقدام کنند.

محمد رسول شجاع در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: متقاضياني که علاقه‌مند به شرکت در مراسم پياده‌روي اربعين هستند بايد برای ثبت‌نام به سامانه «سماح» مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت با هدف دریافت روادید عراق جهت مشتاقان زیارت اربعین حسینی(ع) اقدام به راه‌اندازی این سامانه کرده است، افزود: متقاضيان بايد با ورود به سامانه سماح به نشاني الکترونيکي  samah.haj.ir  با وارد کردن کد ملي، شماره گذرنامه و شماره تماس خود ثبت‌نام کنند.

شجاع با بیان اینکه داشتن گذرنامه معتبر با حداقل چهار ماه اعتبار ضروری است، گفت: بر اساس اظهارات مسئولين سازمان حج و زيارت امسال براي تمام زائرين اربعين ويزا صادر خواهد شد و مانند سال گذشته شاهد بي‌نظمي و عبور و مرور زائران از مرز بدون ويزا و حتي بدون گذرنامه نخواهيم بود.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام در سامانه سماح، تنها راه اعزام برای زیارت حضرت اباعبدالله (ع) در ایام اربعین است، اظهار داشت: سال گذشته از خراسان شمالی هفت هزار و 800 متقاضی اعزام به اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha