شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 آیت الله غیاث الدین طه محمدی

حوزه/ آیت الله طه محمدی با تاکید بر ضرورت ضرورت ترویج روحیه جهادی در جامعه، گفت: باید مساله فعالیت جهادی در جامعه نهادینه شود و در قاموس کار جهادی نا امیدی معنا ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی، پیش از ظهر امروز در چهل و چهارمین گردهمایی جهاد دانشگاهی در سالن اجتماعات جهاد دانشگاهی همدان، گفت: انبیا الهی و علما الگوی اصلی افراد جهاد گر هستند. جهاد دانشگاهی نیز باید با تاسی از انبیا الهی راه توسعه علم و دانش را دنبال کند.

رئیس شورای حوزه علمیه همدان با بیان اینکه انسان در سختی به تکامل می رسد، گفت: با مشاهده زندگی افراد موفق به این نتیجه می رسیم که آنها در سختی به درجات بالا رسیده اند، آیت الله ملا علی معصومی همدانی(ره) در فقر و سختی به آن مقام عرفانی رسید و شاگردان بی نظیری تربیت کرد.

آیت الله طه محمدی بیان داشت: جهاد مصادیق فراوانی از جمله جهاد سازندگی، اصلاح امور مسلمین، مبارزه با دشمنان اسلام و دیگر عناوین دارد، ولی مهم ترین جهاد مبارزه با دشمنان خداوند متعال است.

وی در ادامه با اشاره به زندگی افراد موفق، اظهار کرد: کسی می تواند در زندگی موفق باشد که بر هوای نفس خود غلبه کند، افراد موفق همیشه در جنگ با هوای نفس موفق شده و بر این دشمن درونی غلبه کرده اند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به شخصیت ابو علی سینا فیلسوف و حکیم مدفون در همدان  ابراز داشت: این دانشمند و فیلسوف نمونه با عمر با برکت خود توانسته در علوم مختلف آثار فراوانی را از خود برای آیندگان به جا بگذارد.

نماینده ولی فقیه در همدان در ادامه افزود: دنیا ابو علی سینا را به عنوان طبیبی نمونه می شناسند، ولی ایشان فیلسوفی بی همتا بود که در فلسفه عملی و نظری صاحب نظر است.

آیت الله طه محمدی در پایان با اشاره به ضرورت ترویج روحیه جهادی در جامعه، بیان داشت: باید مساله کار جهادی در جامعه نهادینه شود و در قاموس کار جهادی نا امیدی معنا ندارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha