جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید عمار حکیم

حوزه/ سید عمار حکیم گفت: این مرحله نیازمند فرماندهان و رهبرانی توانا است که بتوانند به مسئولیت خود عمل کنند و چالش های پیش روی عراق و منطقه را درک کنند و بدانند که اولویت ها و ضرورت های این مرحله با اولویت ها و ضرورت های گذشته متفاوت است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته رؤسای دفاتر دیپلماتیک در عراق با حجت الاسلام سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق دیدار کردند.

سید عمار حکیم در این دیدار گفت: مرحله آینده عراق مرحله ای دشوار است که همه باید در این مرحله متحد باشند.

وی با اشاره به دشواری های مرحله آینده گفت: این مرحله نیازمند فرماندهان و رهبرانی توانا است که بتوانند به مسئولیت خود عمل کنند و چالش های پیش روی عراق و منطقه را درک کنند و بدانند که اولویت ها و ضرورت های این مرحله با اولویت ها و ضرورت های گذشته متفاوت است، چون امروز ما نیازمند همراهی با پیروزی های نظامی و رساندن آن به پیروزی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و اداری هستیم.

رئیس جریان ملی الحکمة ادامه داد: ما عنوان حکمت را برای حزب خود برگزیدیم، زیرا حکمت همان چیزی است که ما امروز برای پشت سر گذاشتن بحران ها و سازندگی عراق به آن نیاز داریم و البته حکمت و خدمت در پروژه جدید عراق، ملازم هستند.

چالش های پیش روی عراق

وی افزود: چالش های زیادی پیش روی عراق قرار دارد از جمله پایان دادن به جدال درباره هویت ملی و تلاش بری تحقق امتی با منافع مشترک که باهم بر اساس ارزش های انسانی و اسلامی و عربی تفاهم داشته باشند.

سید عمار حکیم گفت: چالش دیگر پیش روی عراق، انقلاب اداری است که خود انقلابی بزرگ نیاز دارد و پس از آن نیازمند بهبود وضعیت اقتصادی کشور و کنار گذاشتن نظام های پوسیده و قوانین تاریخ گذشته هستیم و اینکه به بخش خصوصی نیز فرصت بدهیم تا با وارد شدن به عرصه فعالیت های اقتصادی بخش بزرگی از بیکاری را برطرف کند.

وی افزود: در مرحله آینده سلاح فقط باید در دست دولت باشد و تمام سلاح ها باید جمع شود و اعتماد متقابل میان مردم و نظام ایجاد شود و البته همه باید بدانند که وحدت عراق ضامن منافع همه است و انتخابات نیز باید در زمان مشخص شده اجرا شود و شهرهای آزاد شده هرچه زودتر بازسازی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha