پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه بوشهر

حجت الاسلام خدری طلاب را به صبر و تحمل در برابر مشکلات توصیه کرد و گفت: امروز حوزه علمیه بار سنگین پاسداری از انقلاب را بر دوش دارد، انقلاب اسلامی حوزه را از انزوا بیرون آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر صبح امروز سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه امام صادق(ع) گناوه با حضور مدیر و معاونان حوزه علمیه استان بوشهر آغاز شد.

حجت الاسلام رضا خدری در مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی این مدرسه به تاثیر طلاب در جامعه و دین شناسی مردم اشاره کرد و گفت: قشر دین شناس برای جامعه بسیار ضرورت دارد، حضور علما، دین شناسان و عاملان به دین در جامعه سبب راهنمایی و هدایت مردم به سمت دین می شود و اگر این علما در این جامعه نباشند مردم منحرف خواهند شد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: طلاب با اجتهاد در دین می توانند به هدایت مردم کمک کنند، البته این کار سختی های خاص خود را دارد و هر اندازه که بیشتر سختی را تحمل کرد، قطعاً لذت آن نیز بیشتر خواهد بود و خداوند نیز به فرد کمک خواهد کرد.

وی با بیان این که اخلاص در راه خدا سبب توجه بیشتر خداوند خواهد شد، گفت: شهدا در کار خود اخلاص داشتند و به فرموده امام راحل آنها راه 100 ساله را یک شبه پیمودند.

حجت الاسلام خدری به شهادت شهید محسن حججی اشاره کرد و بیان داشت: این شهید والامقام در سن 25 سالگی با این که تشکیل زندگی داده بود، اما راه نزدیک شدن به خدا را پیدا کرد و با شهادت خود دنیا را تکان و بسیاری از افراد داخلی را که دچار دلمردگی شده بودند را زنده کرد.

امام جمعه چغادک اضافه کرد: شهید حججی راه 100 ساله را یک شبه رفت و با انگیزه و اشتیاق به دفاع از اسلام، انقلاب، ولایت فقیه و رهبری به شهادت رسید؛ طلبه هم زمانی که مجاهدانه در راه خدا وارد شود، می تواند تاریکی های بسیاری را در جامعه روشن کند و نمونه آن امام راحل است.

وی حوزه علمیه را مسؤول دین داری امروز جامعه عنوان کرد و گفت: قبل از انقلاب حوزه های علمیه در حاشیه بودند و در موضوعات خاص اثرگذار بودند، اما در حال حاضر وظیفه هدایت و دین داری مردم را به عهده دارند؛ طلاب باید خود درس بخوانند و سختی هایی را که در این مسیر است را تحمل کنند، این سختی ها لازم است چراکه اگر لازم نبود خداوند این سختی ها را قرار نمی داد.

حجت الاسلام خدری طلاب را به صبر و تحمل در برابر مشکلات توصیه کرد و گفت: امروز حوزه علمیه بار سنگین پاسداری از انقلاب را بر دوش دارد، انقلاب اسلامی حوزه را از انزوا بیرون آورد و امروز این حوزه علمیه است که باید پاسدار انقلاب و به تعبیر مقام معظم رهبری حوزه انقلابی باشد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر داشتن بصیرت، علم و ارتباط با مردم را از برخی شاخص های حوزه انقلابی دانست و ابراز داشت: پس از بیانات مقام معظم رهبری موضوع حوزه انقلابی را در استان تبیین کردیم و در حال حاضر نیز در مرحله عمل هستیم.

وی در پایان گفت: امسال طلاب بسیار خوب و مستعدی را جذب کردیم و این نوید بخش این است که حوزه علمیه گناوه در تراز انقلاب اسلامی خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha