جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جوشقانیان

حوزه/ در هیئت های مذهبی از خصوصیات شهدای مدافع حرم برای جوانان گفته شود، تا همه بدانند این جوانان چگونه به همه زیبایی های دنیا پشت پا زدند و حاضر شدند جان خود را فدای حرم حضرت زینب(س) کنند.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام جوشقانیان  در هشتمین همایش هیات های محوری و برگزیده کشور که  صبح امروز در مجتمع یاوران مهدی(عج) درقم برگزار شد بابیان اینکه شهدا بهترین راویان دفاع مقدس هستند گفت:  مسئله شهدا، روایتگری و عاشورا مسئله خاص و مهمی درجامعه اسلامی است و از جایگاه خاص برخوردار است.
سخنران این مراسم با بیان اینکه خون شهید، اسراری دارد و همانطور که حیات شهید ویژه است و ازامتیاز خاصی برخودارد می باشند از جمله آن امتیازات لحظه به شهادت رسیدن آنها است که  شهید نظر به وجه الله می کند. 
این روایتگر سرزمین نور با تاکید براینکه بیان راه و سبک زندگی شهدا درهیات های مذهبی می تواند در زمینه جذب جوانان بسیار کارگشا باشد، یکی دیگر از راه های جذب جوانان به هیأت را، بیان خصوصات و ویژگیهای شهدا عنوان کرد.
وی بابیان اینکه پیوند جوانان و هیات مذهبی با شهدا می تواند مسیر سخت را آسان و انسان را از تردید در امور اعتقادی بیرون بیاورد، اظهار داشت: درصدر اسلام هم شهدا این گونه بوده اند و وقتی نام شهیدی در جلسه ای برده می شد، آن جلسه حالت خاصی پیدا می کرد.  
 حجت الاسلام جوشقانیان با بیان اینکه درجلسات دهه محرم نباید ازشهدای مدافع حرم غافل شد و خوب است که در شبی که روضه طفلان مسلم خوانده می شود اختصاص به شهدای مدافع حرم پیدا کند، ابرازداشت: دراین جلسات از خصوصیات شهدا برای جوانان گفته شود  تا همه بفهمند این جوانان چگونه به همه زیبایی های دنیا پشت پا زدند و حاضر شدند جان خود را فدای حرم حضرت زینب(س) کنند.
وی عنوان کرد: یکی دیگر از شب های دهه محرم را به موضوع حرّهای حرم اهل بیت(ع) و انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اختصاص داده شود؛ گفته شود که اگر در عاشورا حربن ریاحی بود، در هشت سال دفاع مقدس و برای پیروزی انقلاب هم جوانان زیادی بوده اند که در زمان خود حرّ زمان بودند.
این روایتگر سرزمین نور با تاکید براینکه یکی دیگر از راه های جذب جوانان برای حضور در هیات، بستر، ظرفیت و فضاسازی ازهشت سال دفاع مقدس وسرزمین های نور وحضور جوانان 13 و14 ساله دراین مناطق است، عنوان کرد: باید حضور جوان 13 ساله در جبهه تبیین شود و از عوامل حضور این جوانان با ایمان گفته شود تا شوق ایجاد کند، همین گفتمان باعث اثر بخشی و آماده سازی برای سایر موضوعات ارزشی خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha