پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام قطبی

حجت الاسلام قطبی گفت: با اشاره به ابعاد وسیع حضرت آیت الله مظاهری در زمینه پژوهش عنوان کرد: فقط از فیش های تحقیقاتی ایشان می توان چندصد جلد کتاب استخراج کرد که این نشان دهنده غنای علمی ایشان است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان حجت الاسلام محمد قطبی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی کتاب حضرت  آیت الله مظاهری تحت عنوان مرزبان نامه اخلاق، با بیان این که در کنگره بزرگداشت آیت الله مظاهری ذره ای از دریای بی کران وجود ایشان بهره مند شدیم، اظهار کرد: بدون تردید حضور آیت الله مظاهری در اصفهان در 2 دهه اخیر باعث نشر برکات فراوان در این شهر شده است.
وی با اشاره به ابعاد وسیع علمی و معرفتی آیت الله مظاهری عنوان کرد: فقط از فیش های تحقیقاتی ایشان می توان چندصد جلد کتاب استخراج کرد که این نشان دهنده غنای علمی ایشان است.
این محقق حوزوی  با بیان این که حضرت آیت الله مظاهری در حوزه تبلیغ از اقامه جماعت و ارتباط مستقیم با مردم تا مراجعات عمومیشان نشان دهنده بعد وسیعی از حرکت تبلیغی است عنوان کرد: یک شخص که سکاندار مرجعیت است با ابعاد وسیع علمی و تحقیقاتی مقید است که هر روز نماز صبح را در مسجد حضور یابد و بعد از نماز به تفسیر قرآن بپردازند که خود حدود 40 جلد کتاب را پوشش می‌دهد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما مبلغین وظیفه داریم از این منش و نوع کار تبلیغی ایشان بهره‌مند شویم و شئون تبلیغی خود را در این مدار قرار دهیم.

جلسات پربار درسی حضرت آیت الله مظاهری
حجت الاسلام قطبی  در رابطه با جلسات تدریس حضرت  آیت الله مظاهری یادآور شد: در کنار عرصه تالیف کرسی درسی ایشان بسان ستاره ای در حوزه علمیه اصفهان درخشید و سال ها طلاب اصفهان و اساتید و فضلا از آن بهره مند شدند واین بگونه ای بود که تحت هیچ شرایطی این کرسی تعطیل نشد و همواره در طی این سال ها، استمرار داشته است.
وی تصریح کرد:  امروز نزدیک به 30 کرسی درس خارج فقه و اصول با استادی شاگردان بلافصل ایشان تشکیل شده 
حجت الاسلام قطبی  پیرامون ابعاد علمی و تخصصی حضرت آیت الله مظاهری تشریح کرد: بسیار پیش آمده که مسئولین تخصصی و با سابقه کشور به دیدار ایشان مشرف شدند و به اقرار خودشان حضرت آیت الله مظاهری در تخصصی ترین حوزه کاری آنان با اشراف دقیق اطلاعاتی به آنان مشاوره داده است که این امر باعث حیرت مسئولین شده است.
وی در پایان ضمن تشکر از دست اندرکاران بزرگداشت حضرت آیت الله مظاهری عنوان کرد: جا دارد از رهبر معظم انقلاب و همه افرادی که از حضرت  آیت الله مظاهری تقاضای حضور در اصفهان کردند، تشکر کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha