شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام پیشوایی

حوزه/مداحان سعی کنند بیشتر به جای نثر به سمت شعر خوانی پیش بروند، این کار فوائد زیادی دارد، چرا که اکثر شعرا در محضر معصومین(ع) شعرخوانی کردند و زبان شعر، کذب نیست، بلکه قابل اعتماد، زبان حال وقال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین  پیشوایی در هشتمین همایش هیات های محوری و برگزیده کشوری که امروز در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد بابیان اینکه  تاریخ نگاری اسلامی علم و مقتل شناسی شاخه ای از تاریخ نگاری است و مورخان تاثیر گذاری در این حوزه حضور داشتند، گفت: کسی که می خواهد در رشته تاریخ نگاری قلم بزند لازم است با مورخان در قرن های مختلف آشنا باشد وبداند دارای چه طرز تفکری می باشند.
وی بابیان اینکه مقتل نویسی هم رشته خاص درتاریخ نگاری است و محقق برای تالیف و تحقیق درحوزه مقتل شناسی  لازم  است تبحر خاصی داشته باشد، اظهار داشت: احیانا هرآنچه که در کتابهای مقتل نوشته شده معلوم نیست از سند درست و صحیحی برخوردار باشد، دلیل این مطلب نقل قول کردن از  مورخان و روایان از لحاظ سند و اعتبار است.
 این محقق حوزه در پیشنهادی به جامعه مداحان گفت: مداحان سعی کنند بیشتر به سمت شعر خوانی و نه نثر در مجالس پیش بروند  این عمل فوائدی  دارد اول اینکه اکثر شعرا در محضر معصومین(ع) شعرخوانی کردند و دوما زبان شعر، کذب نیست، بلکه قابل اعتماد، زبان حال وقال است. 

*تجلیل از مقام علمی و تحقیقی حجت الاسلام والمسلمین پیشوایی

همچنین حجت الاسلام و المسلمین یوسفی غروی در ادامه این همایش در تجلیل از محقق برگزیده حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی با بیان اینکه کتاب مقتل سید الشهدا از کتابهای  خوب و صحیح در حوزه مقتل شناسی است، گفت: برای تالیف این کتاب تلاشهای زیاد صورت گرفته تا بتوان متنی را ارائه داد که قابلیت استفاده برای همگان باشد.
وی بابیان اینکه حجت الاسلام و المسلمین  پیشوایی برای تالیف کتاب مقتل جامع سید الشهدا(ع) زحمات زیادی کشیده است، عنوان کرد: این کتاب ازهرلحاظ جامع، پرکاربرد، دقیق و روان است.
 این محقق حوزوی اظهار داشت: این کتاب جامع از هرلحاظ متن، اخبار و روایات نقل شده است و کتاب مفید و قابل استفاده برای مبلغان و نسل جوان و مداحان است.
وی عنوان کرد: حجت الاسلام و المسلمین پیشوایی از محققان توانمند در عرصه متن، نویسندگی و ساده نگاری است و می توان از او به عنوان محقق برجسته در عرصه بیان تاریخ اسلام و مقتل سید الشهدا عنوان کرد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha