پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله عبدالنبی نمازی امام جمعه کاشان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر این که قرآن منهای ولایت خروجی مناسبی ندارد بر لزوم انسجام و جلوگیری از موازی کاری نهادهای فرهنگی و قرآنی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، امروز نمازی در جلسه شورای فرهنگ قرآنی کاشان،  با تاکید بر این که قوی ترین پاسخ سؤالات بشریت پیرامون موضوعات اعتقادی، عملی، اخلاقی، سیاسی، اقتصادی و ... را از قرآن استخراج کرد، گفت: تنها راه رسیدن به سعادت از طریق معرفت الله و  قرآن میسر می باشد.

 وی، پیوند قرآن و اهل بیت(ع) را ناگسستنی خواند و تصریح کرد: قرآن منهای ولایت اهل بیت(ع)  و همچنین ولایت بدون قرآن هیچ گاه انسان را به سعادت و کمال نمی رساند .

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران تمام کارها و فعالیت ها خصوصاً تربیت فرزندان باید بر مبنای انس با قرآن شکل گیرد، گفت: مردم برای الگوبرداری از قرآن، باید با الفاظ، محتوا، معارف و معانی قرآنی آشنایی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه احیا و ترویج فراگیر ارزش های اسلامی مهمترین هدف جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: با توجه به اینکه تنها راه احیای ارزش های اسلامی از طریق قرآن میسر می شود باید در عرصه ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه با تاکید بر همسویی و جلوگیری از موازی کاری نهادهای فرهنگی در ترویج فرهنگ قرآنی، گفت: در جامعه اسلامی نباید هر سازمان و نهادی به صورت مستقل و با صرف هزینه های گزاف در زمینه فعالیت های فرهنگی عمل کند.

آیت الله نمازی بابیان اینکه باید بیشترین سرمایه گذاری در حوزه فعالیت های قرآنی انجام شود، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی ، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و حوزه های علمیه باید به صورت هماهنگ و با برنامه ریزی، در عرصه گسترش فرهنگ قرآنی تلاش کنند.

 انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha