جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر

حوزه/ نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني؛ انجام توافقات انجام شده از سوي وزارت حج عربستان و رعايت دستورالعمل ها، قوانين و مقررات كشور ميزبان از سوي زايران ايراني را نشانه تلاش طرفين براي اعتماد سازي دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه حج ؛ حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر روز پنجشنبه در نشست رابطين روحانيون كاروان ها كه در بعثه مقام معظم رهبري در مكه مكرمه برگزار شد ؛ گفت: ده نفر نمايندگان كنسولي وزارت امور خارجه ؛ صدور ويزاي الكترونيكي زايران و پرهيز از سخت گيري هاي بي مورد در فرودگاهها و اماكن مقدسه نسبت به زايران ايراني به عنوان برخي توافقات كه از سوي وزارت حج عربستان ؛ اجرايي شده نام برد .

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر به ديدارهاي روزانه خود با زايران استان هاي مختلف كشورمان كه درهتل هاي مختلف مكه اقامت دارند ؛ ‌اشاره كرد و گفت : بسياري از زايران در ديدارهاي چهره به چهره با آنان بر شرايط خوب و رفتار توام با احترام وعزت با ايرانيان صحه گذارده اند.

وي همچنين درباره برگزاري مراسم هاي دعاي كميل ؛ ندبه ؛ جلسات فرهنگي ؛ همايش ها و نشست هاي مختلف در مكه مكرمه خاطر نشان كرد : بحمدالله اين جلسات به خوبي در حال انجام است و اميدواريم همكاري هاي دوطرف در حج امسال ؛ زمينه اي براي فراهم كردن شرايط مطلوب تر در عمره مفرده و حج تمتع سالهاي بعد باشد.

وي در بخش ديگري از سخنانش به فضاسازي هاي تبليغاتي قبل از اعزام زايران كه با هدف ايجاد اضطراب و نگراني در زايران كشورمان دنبال مي شد اشاره كرد و گفت : ‌عده اي دانسته و يا ندانسته از تحريم حج سخن مي گفتند و حتي پس از امضاي توافقنامه رسمي با وزارت حج عربستان ؛ از بي اعتمادي به كشور ميزبان در انجام تعهداتش سخن گفتند درحاليكه بارها در سخنراني ها و مصاحبه ها بر اين نكته تاكيد كردم كه ما و كشور ميزبان مي توانيم درحوزه حج با هم كار كنيم .

حجت الاسلام قاضي عسكر مچنين بر ضرورت استفاده حداكثري از شرايط ايجاد شده براي فراهم كردن زمينه حج بهتر و مطلوب زايران تاكيد كرد و گفت : همه دست اندركاران حوزه حج اعم از عوامل ستادي حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري بايد دست به دست هم داده و شرايط را به گونه اي رقم بزنيم تا سفر حج به عنوان شيرين ترين خاطره زندگي حجاج تبديل شود و هميشه در طول عمر از آن به نيكي ياد كنند.

وي گفت : اكنون با حضور حداكثري زايران كشورمان در شهرهاي مدينه منوره و مكه مكرمه؛ ‌اين نگرش در مردم بوجود آمده است كه فضاسازي هاي ايجاد شده ؛ صرفا تبليغاتي مغرضانه و بيهوده بوده است و تماس هاي ارتباطي زايران با عزيزان خود در ايران و گزارش لحظه به لحظه آنها از وضعيت آرام و خوب سفر حج ؛ گواهي بر اين مدعاست.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر تصريح كرد : بارها اعلام كرده ايم كه ما در حج بدنبال مسايل فرقه اي و مذهبي نيستيم و به چيزي جز وحدت ؛ اتحاد و همبستگي امت اسلامي نمي انديشيم.

نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج كشورمان درعين حال به برخي مشكلات و گلايه هاي زايران از امكانات رفاهي و اقامتي اشاره كرد و گفت : خدمتگزاران زايران بيت الله الحرام همه مساعي خويش را براي ارايه بهترين خدمات به ضيوف الرحمن بكار بسته اند و برخي مشكلات جزيي كه طبيعي هم هست ؛ ناشي از دير به نتيجه رسيدن مذاكرات باكشور ميزبان بود.

حضور روحانيون كاروان ها با لباس روحاني در مسجدالحرام ؛‌ پرهيز از رفتارهاي سليقه اي ؛ ضرورت فعاليت هاي هماهنگ و مطابق دستورالعمل ها و سياست هاي اعلام شده ؛ خدمتگزاري شبانه روزي به ضيوف الرحمن ؛ استفاده و بهره مندي از نظرمشورتي نخبگان و دانشگاهيان در كاروانها ؛ تلاش براي تاثيرگذاري فعاليت هاي فرهنگي ؛ افزايش نظارت بر فرايند عمليات حج ؛ لزوم آسيب شناسي در بخش هاي مختلف ؛ ارزيابي عملكرد روحانيون كاروان ها ؛ رسيدگي بيشتر به زايران مسن و سركشي به خانواده هاي معظم شهداي منا كه در سفر حج امسال حضور دارند ؛ از ديگر مواردي بود كه نماينده ولي فقيه در سخنانش بر آنها تاكيد كرد.

در اين جلسه ؛ شماري از رابطين روحانيون كاروان ها در سخنان جداگانه اي ؛ گزارشي از اقدامات و فعاليت هاي انجام شده و برخي مسائل و مشكلات به اطلاع نماينده ولي فقيه و سرپرست زايران كشورمان رساندند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha