جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ساخت درهای چوبی شبستان حضرت زهرا(س)

حوزه/ سرپرست شرکت صنایع چوب آستان قدس رضوی از آمادگی ارسال ششمین محموله ملزومات چوبی شبستان حضرت زهرا(س) حرم امیرالمومنین(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، محمدجواد طبسی، سرپرست شرکت صنایع چوب آستان قدس رضوی با اعلام این خبر گفت: این در‌ها مربوط به داخل صحن شبستان حضرت زهرا(س)  حرم امیرالمومنین علی(ع) است.

وی ادامه داد: در محموله ششم، تعداد 160 عدد چهارچوب و 128 باب در نفیس منقوش به هنر گره چینی و آلات چینی ازجنس چوب ساج و راش ارسال خواهد شد  که مجموع  چهارچوب های ارسالی با احتساب این محموله 511عدد و تعداد در و پنجره ها 848 باب می باشد

وی درباره جنس چوب‌های به کار رفته در این محموله، افزود: از چوب ساج برای درهایی که مابین محیط بیرون و داخل است، استفاده شده که از بهترین چوب‌های موجود و مقاوم به آفات و حشرات و دارای مقاومت تنشی مکانیکی و خمشی می‌باشد.

طبسی ادامه داد: تغییر دمای شهر نجف طی روز، حدود20 درجه سانتی گراد  و طی سال 50 درجه سانتی گراد است و چوب ساج به دلیل مقاومت بالا نسبت به رطوبت و تغییرات جوی محیطی، جزء بهترین انتخاب‌ها در این زمینه بوده است.

وی اضافه کرد: از چوب راش نیز برای فضای برخی از قسمت های داخل استفاده شده که چوبی صنعتی، با کیفیت بالا، زیبا، دارای رنگ‌های متنوع و یکنواخت است.

سرپرست شرکت صنایع چوب آستان قدس رضوی با اشاره به هنرهای به کار رفته در این ملزومات گفت: در این ملزومات، هنرهای گره چینی، آلات چینی و معرق چوب به کار رفته است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha