شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه بوشهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: بسیاری تصور می کنند که حوزه عفقط جای آموزش روضه است و اطلاع دقیقی از کارکردها عظیم آن ندارند، لذا باید حوزه علمیه را بهتر به جامعه معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان به رشدحوزه های علمیه بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه تقریباً پیش از انقلاب اسلامی گمنام بودند، اما از پس از انقلاب از لحاظ کمی و هم کیفی پیشرفت قابل توجهی کرده اند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با تاکید بر اینکه باید حوزه علمیه را بهتر به جامعه معرفی کرد، افزود: ببینیم که حوزه های علمیه چه جایگاهی در جامعه دارند و جایگاه خود را بیش از پیش بشناسیم؛ ممکن است طلاب هویت طلبگی خود را در همین حد علوم حوزوی بدانند و به همین حد اکتفا کنند، درصورتی که یکی از رسالت های طلاب و روحانیون معرفی حوزه به دیگران است.

وی ادامه داد: بسیاری تصور می کنند که حوزه عفقط جای آموزش روضه است و اطلاع دقیقی از کارکردها عظیم آن ندارند، اینجاست که طلاب و روحانیون باید در راستای بازآفرینی حوزه تلاش کنند و بهتر آن را به مردم معرفی نمایند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: حوزه علمیه نقش پدرانه نسبت به مردم دارد، این پدرانه برخورد کردن هم با مسؤولان، مردم و افراد سیاسی است و طوری جامعه را مدیریت کنند که مردم ما را به عنوان پدر دلسوز بدانند نه اینکه آنها را از خود دور کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین خدری با تاکید بر جذب جوانان خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) با اینکه در زمان خود با مردمی خشن و جاهل مواجه بود که افرادی بت پرست بودند و جدا کردن آنها از این عقیده شان بسیار سخت بود اما طوری با آنها برخورد و رفتار کرد که در مقابلش سست شدند و حرف های ایشان را پذیرفتند.

وی اضافه کرد: این جذابیت فقط در پیامبر(ص) نبود بلکه خود دین نیز جذابیت داشت و روش هایی که پیامبر(ص) به کار می گرفت توأم با رحمت بود، ما نیز در دنیای امروز با وجود خشونت هایی که وجود دارد باید با نرمش برخورد کنیم چراکه مردم با نرم برخورد کردن حرف ها را می پذیرند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بر انجام کارهای جهادی در حوزه تاکید کرد و گفت: جهادی درس خواندن و تلاش کردن قطعاً سختی هایی دارد اما وقتی تصمیم مجاهدانه ای گرفته شده است نباید این سختی ها به ما ضرری بزنند.

وی به شهادت شهید محسن حججی اشاره کرد و گفت: شهید حججی با شهادتش حجت را بر ما تمام کرد، نباید احساس کنیم که از متدینینی که رویش های انقلاب هستند عقب هستیم بلکه حوزه های علمیه باید حججی ساز باشند نه اینکه خروجی آن  فقط حججی باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha