جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عوامیه عربستان

حوزه/فعالان حقوقی تاکید کردند که نیرو های آل سعود همچنان به حملات نظامی خود و بمباران شهرک العوامیه در استان قطیف شرق عربستان ادامه می دهد. این در حالی است که نیرو های آل سعود مدعی شدند که در ابتدای ماه جاری این شهرک را تحت کنترل خود در آورده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، فعالان حقوقی تاکید کردند که نیرو های آل سعود همچنان به حملات نظامی خود و بمباران شهرک العوامیه در استان قطیف شرق عربستان ادامه می دهد. این در حالی است که نیرو های آل سعود مدعی شدند که در ابتدای ماه جاری این شهرک را تحت کنترل خود در آورده و از عملیاتی سیاسی برای کنترل حوادث خونین که در خرداد گذشته (ماه مه ) آغاز شده، صحبت می کردند.

"مالک سعید" فعال حقوقی گفت: عملیات سیاسی که آل سعود در العوامیه انجام می دهد، در واقع همان ویران کردن مساجد و نماد های شیعه و بازداشت و یورش به خانه های ساکنینی است که با وجود تداوم تیر اندازی به خانه ها و اموال شخصی آنان، بر بازگشت به خانه هایشان اصرار دارند.

تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی حاکی از تیر اندازی به خانه ها و خودرو های اهالی شهرک است.

فعالان می گویند که این اقدامات با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان اهالی و جلوگیری از بازگشت آنها به شهر صورت می گیرد، اما برخی با وجود خطر های شدید بر بازگشت اصرار دارند و این چیزی است که بعضی آن را نوعی مقاومت مدنی دانسته اند به ویژه که اهالی با وجود بمباران و هجوم نیرو های آل خلیفه بر ادامه زندگی عادی خود درمحله های مسکونی اصرار می ورزند.

سعید تصریح کرد: اکنون هیچ فرد مسلحی در العوامیه نیست، اما نیرو های آل سعود به سرکوب و ظلم علیه مردم ادامه می دهند.

وی ادامه داد: ادامه داشتن این حوادث نشان می‌دهد که ریشه مشکلات به حکومت بر می گردد نه چیز دیگر.

سعید معتقد است رژیم آل سعود می تواند از طریق آشتی حقیقی و حتی با پاسخ به بخشی از خواسته های مردمی به مشکلاتی که در العوامیه و قطیف به وجود آمده پایان دهد، اما رژیم بر تداوم بحران اصرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha