جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نقی مهدوی خواه

حوزه/ حجت الاسلام مهدوی‌خواه گفت: ترویج گفتمان انقلاب اسلامی، حفاظت از ارزش های اسلامی و آرمان های انقلاب، تربیت نیروهای مومن، متهعد و انقلابی، حمایت و پشتیبانی از برنامه های راهبردی نظام مقدس جهوری اسلامی، از جمله موارد مهمی است که حوزه و بسیج بر آن تاکید دارند.

حجت الاسلام والمسلمین نقی مهدوی‌خواه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران با اعلام این خبر، گفت: بسیج به تدبیر بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و با هدف حمایت از مستضعفین جامعه و تامین امنیت اجتماعی کشور تاسیس گردید. و الحمدلله از بدو تاسیس تاکنون در همه عرصه‌ها، حوادث و اتفاقات مهم کشور، حضوری فعال و اثرگزار داشته است.

وی ادامه داد: به روز بودن، مجهز بودن به علم و بصیرت، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن، آگاهی کامل از شرایط جامعه و تبعیت ولایتمدارانه از منویات رهبر معظم انقلاب از جمله ویژگی های مهم بسیج در طی این سال‌ها بوده است.

حجت الاسلام مهدوی‌خواه با اشاره به حضور همه اقشار در نهاد مقدس بسیج، به جایگاه ویژه بسیج طلاب و روحانیون در جامعه اشاره کرد، و افزود: به نظر می رسد حضور طلاب و حوزه های علمیه در نهادی مردمی مثل بسیج حساس تر و اثرگذارتر باشد زیرا مبانی فکری و اعتقادی انقلاب اسلامی برخاسته از متن حوزه علمیه است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه تهران با بیان این که همه طلاب دارای روحیه بسیجی هستند، گفت: مبانی و اندیشه های نهاد مقدس بسیج بر اساس اصل«تعاونوا علی البرّ و التّقوی» است. و همه اقشار مختلف جامعه همگام با بسیج در راستای تعاون و کار جهادی توام با پاکی و صداقت در خدمت مردم و کشور هستند.

وی با اشاره به حضور طلاب در هشت سال دفاع مقدس، عنوان داشت: بسیج طلاب و روحانیون به نسبت جمعیت سایر اقشار جامعه، بیشتر شهید و جانباز را تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است.

حجت الاسلام مهدوی‌خواه با اشاره به تشکیل شورای عالی بسیج در حوزه های علمیه، گفت: این شورا در زمان مدیریت آیت الله حسینی بوشهری تصویب و اجرایی شد و در هر استانی نماینده ولی فقیه در استان به عنوان رئیس شورا، مدیر حوزه علمیه استانی به عنوان نایب رئیس، معاون امور طلاب به عنوان دبیر شورا و برخی شخصیت های حوزوی و اساتید حوزه علمیه همان استان به عنوان دیگر اعضای شورا عضویت دارند.

وی افزود: ترویج گفتمان انقلاب اسلامی، حفاظت از ارزش های اسلامی و آرمان های انقلاب، برگزاری هر چه باشکوه تر مراسمات ملی، تربیت نیروهای مومن، متهعد و انقلابی، تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب در جامعه، و نیز حمایت و پشتیبانی از برنامه های راهبردی نظام مقدس جهوری اسلامی، از جمله موارد مهمی است که حوزه و بسیج بر آن تاکید دارند و تاکنون نیز همه این برنامه ها با موفقیت اجرا شده است.

حجت الاسلام مهدوی‌خواه با اشاره به سیاست گذاری های انجام شده در بسیج طلاب، بیان داشت: برگزاری اردوهای جهادی ویژه طلاب، برگزاری یادواره شهدای روحانیت حوزه علمیه تهران، برگزاری جشنواره های فرهنگی و ورزشی در هفته بسیج، حضور فعال در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در راستای نشر سبک زندگی شهدا و علمای دینی، برگزاری اردوی راهیان نور ویژه طلاب و روحانیون، اعزام مبلغان روحانی به نهادهای علمی و فرهنگی، و دیگر برنامه هایی که در بسیج طلاب و با همکاری حجت الاسلام گواهی و حجت الاسلام عربیان پیگیری و اجرائی خواهیم نمود.

دبیر شورای عالی بسیج حوزه علمیه استان تهران با بیان این که حوزه  تهران بیش از  ۴۰۰ شهید و ایثارگر طلبه و روحانی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگر طلبه و روحانی جزو برنامه های اصلی مدیریت محترم حوزه  استان تهران و همکاران ما در بسیج طلاب و روحانیون می باشد و امیدواریم با فراهم شدن مقدمات آن، این فرصت برای ما ایجاد شود تا از نزدیک از رشادت ها و ایثارگری های خانواده های این عزیزان تقدیر و تجلیل شود. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha